“Als alles goed verloopt, haal ik daar zelf ook veel voldoening uit”

Hij is eigenlijk onmisbaar op zaterdag voor vv Nieuwerkerk. Om 6 uur ‘s-morgens loopt hij al alle kleedkamers te openen, legt de reserve-shirts voor de teams neer en de voetballen klaar en plaatst hierna de cornervlaggen op het hoofdveld. Daarna volgen de grensrechters- vlaggen en als laatste start hij de computer op. Nauwelijks halfacht stapt de eerste leid(st)er van een team al binnen in de commissie- kamer. Ed ontvangt deze joviaal en biedt een kop koffie aan. Vervolgens wijst hij de leid(st)er de kleedkamer en het veld aan, waar het betreffende team moet spelen.

Ed van Beuningen, spil van de organisatie op zaterdag

Ed van Beuningen is volgend jaar een kwart eeuw “regelneef”.

Ed: “Ik ben hiermee begonnen op advies van mijn vrouw Karin. Ze zei destijds tegen me “ga jij maar wat doen bij de club, want jou het hele weekend om me heen, vind ik niks”. Ed, 61 jaar, doet het werk op zaterdag dit seizoen afwisselend met Rob van der Ven, Peter Schoneveld en Corinne Verkuil.  Ed: “Met Corinne heb ik 14 jaar fantastisch samengewerkt. Met 50 thuiswedstrijden op een zaterdag is het in de commissiekamer soms een drukte van belang. Dan moet je goed op elkaar zijn ingespeeld om alles te handelen. Met Corinne klikt het geweldig”. Naast het wegwijs maken van leid(st)ers van de diverse teams, zorgt hij er ook voor dat de aangewezen KNVB-scheidsrechters van het eerste- en tweede Zaterdagteam en de juniorselectie elftallen voorzien worden van hun natje en droogje.

Twigt Trucks

Echte verenigingsman

Ed van Beuningen heeft in het verleden al alles gedaan bij Nieuwerkerk. Zo was hij leider van de F’jes, wedstrijdsecretaris bij de pupillen, grensrechter bij diverse elftallen en ooit speler bij Nieuwerkerk 12. En als Feyenoord Soccer Schools in de zomervakantie drie dagen met 130 voetballertjes bij Nieuwerkerk neerstrijkt, dan is hij al acht jaar het aanspreekpunt voor Benny Wijnstekers en regelt alles tot in de puntjes.

Drijfveer

Ed: “Natuurlijk klagen leiders bij ons wel eens, dat ze niet zo gelukkig zijn met het optreden van een scheidsrechter en mopperen leiders van Nieuwerkerk soms dat zij een kleedkamer moeten delen met een ander team van de club. Maar over het algemeen loopt het hier op zaterdag op rolletjes. Dat schenkt me dan voldoening. Ook weet ik dat de club mijn inzet op zaterdag enorm waardeert”.