JO6 (2018) en JO7 (2017)

Seizoen 2023-2024: Spelen in de JO6 en JO7 (geboortejaar 2017 en 2018)

Deze informatie geldt voor het seizoen 2023- 2024. Het huidige seizoen is geëindigd op 24 juni 2023. Het nieuwe seizoen start op zaterdag 26 augustus 2023.

Bij vv Nieuwerkerk kun je vanaf geboortejaar 2018 in het seizoen dat start in augustus 2023 voetballen. Deze leeftijdsgroep heet de JO6. De leeftijdsgroep die geboren is in 2017 heet de JO7 (Vroeger heette de JO7 de F0).

Informatie over de JO6.

De JO6 traint op maandagmiddag van 15.30 uur – 16.30 uur op Veld 7. Deze training staat onder begeleiding van een professionele trainer en wordt ondersteund door ouders uit deze groep met voetbalervaring. Voor de ouders is dan ook de regel dat we per 5 nieuwe spelertjes een ouder vragen om te ondersteunen.

Bij de JO6 groep staat het wennen aan het voetballen en plezier voorop. De kinderen leren het voetballen met leuke, eenvoudige oefeningen waarbij het krijgen van balgevoel en schieten met de bal voorop staat. Ook doen de kinderen spelletjes met de bal, waardoor ze ongemerkt hun vaardigheden opbouwen. Later in het seizoen wordt er ook in kleine partijvormen gespeeld.

De eerste training voor de JO6 is dit seizoen op maandag 28 augustus 2023.

Informatie over de JO7.

De JO7 groep is een voorbereidingsgroep die wekelijks anderhalf uur traint. In het begin van het seizoen staan de basis onderdelen van het voetbalspel centraal (passen, dribbelen, scoren), in de tweede helft van het seizoen wordt meer wedstrijdgericht getraind (onderlinge competitie, oefenwedstrijden). Het inzicht wat gedurende het seizoen verkregen wordt in de mogelijkheden van de spelers maakt het gemakkelijker ze in het daaropvolgende seizoen op het juiste niveau in te delen in de JO8-teams.

De JO7-groep traint elke zaterdag van 8.30 uur tot 10.00 uur op veld 7 (tussen tribune en korfbal). De training wordt verzorgd door Mirella Heuvelman. Zij is een ervaren trainster die al jaren de training van de JO7 verzorgt. Hier worden de nieuwe talentjes geboren!
Ook bij de JO7 geldt dat ondersteuning van ouders met voetbalervaring gewenst is, dit vanwege de grote groep kinderen die elke zaterdagmorgen traint. Vanwege de enorme drukte op zaterdagmorgen op het sportcomplex is er voor de JO7-groep geen kleed- en douchefaciliteit aanwezig.

De spelers uit de JO7 voor wie de training op zaterdagmorgen te weinig uitdaging biedt worden na de herfstvakantie ingedeeld in de JO8. Zij spelen dan mee als team in de JO8 competitie in plaats van trainen op zaterdagmorgen. Hetzelfde gebeurt met een tweede groep na de winterstop.

De eerste training voor de JO7 is dit seizoen op zaterdag 26 augustus 2023.

Wat heb je nodig in de JO6 en de JO7 om te spelen?

Officiële VV Nieuwerkerk voetbalkledij is voor het trainen niet verplicht, elke sportieve uitrusting is goed. Voetbalschoenen worden aangeraden, scheenbeschermers zijn verplicht. Ook is het aan te raden dat de kinderen een flesje of bidon met water bij zich hebben. Eventuele verhindering: graag vooraf doorgeven via mail, vvnf0@hotmail.nl. Daarnaast wordt er een appgroep gemaakt voor alle ouders waarin het laatste nieuws wordt gedeeld over de trainingen.

Twijfel over afgelastingen vanwege slecht weer: Kijk in de ouder-app of op vvnieuwerkerk.nl. Ook kan de voetbalkantine worden gebeld op 0180-313812.

Activiteiten
In de winterperiode is er voor de JO6 en JO7-groep een Sinterklaasfeest. Sinterklaas en zijn Pieten komen dan langs tijdens de training om te bekijken hoe goed iedereen speelt! Ook wordt voor de JO7 in januari een voetbaltoernooi georganiseerd. Aan het eind van het seizoen wordt door de JO7 deelgenomen aan een uittoernooi en is er een groot thuistoernooi waaraan alle spelertjes kunnen meedoen.

Normen en waarden
Van spelers, ouders en begeleiding verwacht de vereniging dat zij zich op en rond trainingen en wedstrijden correct gedragen. Tijdens een training en een wedstrijd mogen zich in het veld alleen de spelers en scheidsrechters bevinden. De trainers coachen aan de zijkant van het veld buiten de lijnen en de toeschouwers staan buiten het veld achter het hek. Iedereen dient zich te realiseren dat voetbal toch vooral een spelletje is waarbij het speelplezier van de kinderen voorop staat! Laat de kinderen dus zoveel mogelijk hun eigen gang gaan waarbij ze alleen aanwijzingen krijgen van de trainers!

Assistenten gezocht!
Denkt u ik wil zelf wel eens wat meer bewegen, maar ik wil mijn kind óók zien spelen? Dat treft: wij hebben de ultieme combinatie voor u: assisteren in de begeleiding van JO6 en de JO7. De groep is groot, dus hulp is altijd welkom. Ouders, die het leuk vinden om training te geven, kunnen zich aanmelden als assistent op ons emailadres vvnf0@hotmail.nl .