“Veel historisch besef en ook frisse ideeën”

Norbert Voshol (40), Henry Rutten (61) en Nick Rockx (45) traden toe tot het bestuur van onze vereniging. De vernieuwing brengt nieuwe inzichten en veel ervaring. Nick: “Ik ben al bijna veertig jaar lid van de club. Ik begon in de F-jes en ben nog steeds actief in Zondag 6. Ik kan dus wel zeggen dat ik de club goed ken. Ik zal het club-icoon René Vis opvolgen, dat zijn grote schoenen om te vullen. René was al 51 jaar bestuurslid en deed dingen op zijn manier. De goede zaken zal ik behouden, maar er zijn natuurlijk ook mogelijkheden om zaken anders op te pakken. Ik ben erg blij met het vertrouwen van de andere bestuursleden en ben blij dat onze leden dat ook hadden in de Algemene Ledenvergadering.”

“Ik ken de club lang niet zo goed als Nick”, vertelt Norbert. “Toen mijn oudste zoon in 2019 ging voetballen, ben ik zijn team gaan helpen met trainingen. De afgelopen jaren was ik al lid van de sponsorcommissie en voor de sponsoring en Public Relations neem ik nu de bestuurlijke verantwoordelijkheid. Ik hoop mee te helpen om vv Nieuwerkerk nog beter te maken. We kunnen de gezelligste club van de regio worden, waar onze sponsors op ludieke en originele manier hun sponsoring kunnen invullen.”

Van links naar rechts poseren Henry Rutten, Norbert Voshol en Nick Rockx

Henry: “Ik ben net zo lang als Norbert bij deze mooie club. In kwam ook in 2019 als hoofdtrainer van JO19 en als technisch coördinator van de bovenbouw. Ik was eerder hoofdtrainer bij Spartaan 20, VOC en assistent bij vv Zwaluwen in de Hoofdklasse. Ik breng dus veel voetbalervaring mee van andere clubs in het bestuur. Ik zie dat de structuur in de club, de jeugdtrainers en de fijne familiaire sfeer bij vv Nieuwerkerk nog beter zijn dan bij mijn vorige clubs. Als bestuurslid Voetbaltechnische zaken wil ik helpen om dat verder uit te bouwen met behoud van die goede sfeer natuurlijk. Mede door mijn werk als Manager bedrijfsvoering bij de Gemeente Rotterdam weet ik dat we dat alleen kunnen bereiken met een goede samenwerking, het delen van kennis en een goede structuur in de organisatie.”

Nick: “Ik was naast mijn werk als programmeur twee termijnen raadslid in onze gemeente. Daar leerde ik dat je door de waan van de dag heen moet kijken en moet zoeken naar oplossingen die zo goed mogelijk passen voor zoveel mogelijk mensen. Ook in de gemeenteraad konden we niet ieders wensen invullen, maar wel zorgen voor duidelijkheid. Ik houd persoonlijk niet van polderen, compromissen waardoor niemand echt tevreden wordt en iedereen een beetje ontevreden blijft.”

Norbert: “Ik ben de verkoper van het stel, of mooier gezegd Commercieel Directeur bij drukkerij Kapsenberg van Waesberge in Rotterdam. Ik zie humor altijd als mooi smeermiddel om snel de gedeelde doelen te halen. Ook in bestuurswerk moeten we veel met elkaar kunnen lachen. Dat zoek en vind ik op de club. Ik werk daarin graag samen met nieuwe instroom in de sponsorcommissie, die willen helpen om samen leuke evenementen te organiseren en sponsors te werven. Ik garandeer dat daarbij veel gelachen wordt!”

Nick: “Dat heb ik al mijn hele leven gedaan op de club. Mijn moeder was wedstrijdsecretaris en coördinator van de pupillen en mijn vader was voorzitter. We leefden eigenlijk op de club, dus voor mij was vrijwilligerswerk heel logisch. Ik bracht het clubblad rond bij leden en begon al vroeg als scheidsrechter. Ik zat in de Normen en Waarden-commissie en hielp 15 jaar het Pinksterretje toernooi organiseren. Ik had Hans Jeroense al eerder gesproken over een bestuursfunctie en de rol van secretaris past me nu helemaal. We kunnen vooruit met deze groep, gelukkig nog veel historisch besef en ook frisse ideeën.”