Ton Boonekamp stopt met kantinediensten

Het begon ooit een jaar of 25 geleden als uit de hand gelopen hobby voor Ton Boonekamp, het runnen van de kantine van vv Nieuwerkerk, maar nu is de tijd aangebroken een stap terug te doen. Recent heeft Ton Boonekamp aan het bestuur van vv Nieuwerkerk te kennen gegeven dat hij het rustiger aan wil gaan doen en wil gaan genieten van meer vrije tijd met o.a. zijn kleinkinderen. Momenteel is Ton iedere doordeweekse ochtend in de kantine te vinden samen met de onderhoudsploeg van vv Nieuwerkerk om de vele dagelijkse werkzaamheden op te pakken zoals o.a. het voorraadbeheer, bestellen en ontvangen van goederen en het doen van de was. Daarnaast vervult Ton iedere doordeweeks avond de bardienst vanaf ca 17:00 tot 22:30 als de laatste teams klaar zijn met trainen en alsof dat niet genoeg is volgen dan nog 2 lange drukke dagen in het weekend, waarbij op zaterdag rond 6:30 begonnen wordt met de voorbereidingen en rond 20:00 de kantine sluit om al vroeg op zondagochtend weer open te gaan voor de zondagteams en de all stars. In de weekenden en op donderdagavond wordt Ton bijgestaan door andere zeer gewaardeerde kantinemedewerkers, maar de rode draad in de kantine is toch absoluut Ton.

Als vv Nieuwerkerk zijn wij Ton Boonekamp zeer erkentelijk en dankbaar dat hij de kantine de afgelopen ca 25 jaar met zoveel passie en toewijding gerund heeft en het daardoor voor ons allemaal tot een vanzelfsprekendheid heeft gemaakt dat de kantine van VVN (vrijwel) altijd open is als er gevoetbald wordt. Aan deze vanzelfsprekendheid komt met ingang van het nieuwe seizoen een einde, want Ton Boonekamp heeft zeer recent bij het bestuur van vv Nieuwerkerk kenbaar gemaakt een stap terug te gaan doen om te gaan genieten van meer vrije tijd en minder verplichtingen. Met ingang van het seizoen ’24-’25 zal Ton nog wel de doordeweekse ochtenden voor zijn rekening blijven nemen samen met de onderhoudsploeg en zorg blijven dragen voor de bestellingen en de was, maar de vele bardiensten in de avonden en weekenden zal Ton niet meer vervullen met ingang van het nieuwe seizoen.

Uiteraard betekent dit een zeer grote uitdaging voor ons als bestuur van vv Nieuwerkerk, waarvoor wij samen met de leden een passende oplossing moeten zien te vinden en hiervoor zal binnenkort ook een beroep gedaan worden op alle leden van vv Nieuwerkerk om het ontstane gat in te gaan vullen. Mocht je vooruitlopend hierop al goede ideeen of suggesties hebben, kunnen deze gedeeld worden via algemenezaken@vvnieuwerkerk.nl of 06-51473126

Hoewel het seizoen nog 2 maanden duurt en er nog enkele drukke (kantine)weken in aantocht zijn, willen wij als bestuur van vv Nieuwerkerk via deze weg onze grote erkenning richting Ton uitspreken voor de verdiensten in de afgelopen 25 jaar en hetgeen dit voor vv Nieuwerkerk betekend heeft.

Ton heel hartelijk dank namens het bestuur van vv Nieuwerkerk!!

4 Replies to “Ton Boonekamp stopt met kantinediensten”

1. Een tosti, kopje thee en een bounty was in mijn HJO tijd regelmatig de avondmaaltijd. Niet gezond, maar wel gezellig aan de bar even kletsen met Ton. En zeker ook nuttige signalen van hem oppakken. Voor velen HET gezicht van de club. Blijf genieten in deze soort van nieuwe levensfase Ton!
    groeten,
    Ronald Henrich

2. Beste Ton,
    Ongelooflijk wat jij gedurende 25 jaar! hebt betekend voor de VVN!
    Naast het goed laten funcioneren van de kantine, heb ik zelf ervaren tijdens mijn periode als administratuur van de VVN,
    volledig te hebben kunnen vertrouwen op jouw financiele betrouwbaarheid.
    Nu is het de tijd om meer te gaan genieten van je kleinkinderen, hoogste tijd, want de jaren vliegen voorbij.
    Met veel respect,
    Ron van de Velde

3. Ton, als ik jouw inzet voor de club moet omschrijven, kom ik woorden tekort. Geweldig wat jij al die jaren hebt gedaan. Je hoort voor mij in een uniek rijtje thuis. Geniet van de vrije tijd die je nu anders gaat invullen voor jezelf. Het komt je absoluut toe.

4. Echt voor ons als gezin is Ton een begrip. Fantastische man !! Ga er van genieten topper !! Dank voor al je harde werk !!