Lagendijk Makelaars: “Je was heel even m’n beste vriend”

“Voor makelaars is de huidige woningmarkt goed, maar daar kijken we wel doorheen. Voor kopers is de markt helemaal niet goed. Bij ieder pand dat we verkopen, moeten we veel mensen teleurstellen. Dan zien we nog een groot deel van de potentiële kopers niet, die ook een huis willen, maar niet eens in de buurt komen van de huidige prijzen.”

Veel Nieuwerkerkers kennen Arjan Lagendijk als de vriendelijke makelaar die door het dorp fietst met een bord onder zijn arm. Sinds 2018 werkt Arjan samen met Damiët Verbeek. “Het fietsen heb ik niet van Arjan overgenomen, maar verder hebben we wel dezelfde werkwijze”, vertelt Damiët. “We zijn er allebei echt voor de kopers of verkopers die we ondersteunen, van het begin tot het einde. Ze krijgen te maken met één vaste contactpersoon dus of Arjan of Damiët en daardoor verloopt het contact heel goed. Ik maak een app-groep aan als het een stel is dat koopt of verkoopt. “Je was heel even m’n beste vriend”, hoorde ik laatst. Een heerlijk compliment na een geslaagd traject.”

Arjan kwam in 2000 in Nieuwerkerk wonen en begon enkele jaren later als makelaar in zijn woonplaats. “Het was best moeilijk om je plek te krijgen tussen de gevestigde kantoren. Voor zoiets belangrijks als een huis kopen of verkopen kiezen mensen toch graag voor een vertrouwd kantoor. Dat zien we nog steeds. Inmiddels merken we dat veel Nieuwerkerkers ons weten te vinden en voor Makelaar Lagendijk kiezen.  Heel vaak gebeurt dit via een aanbeveling van andere opdrachtgevers. Dat motiveert enorm.”

Damiët: “Ik kom uit een onderwijsfamilie, dus ging ik zelf ook de PABO doen. Nadat ik een aantal jaar voor de klas had gestaan, wist ik dat ik wat anders wilde. Ik ben in de avonduren gaan leren voor de makelaardij en ben in die branche gaan werken. Toen ik voor mezelf wilde beginnen, vroeg ik Arjan om advies. We kenden elkaar al van het werk en hadden al een goede band. Arjan vroeg of ik het zag zitten om als zelfstandige makelaar met samen te werken onder zijn naam. Dat werkt voor beiden heel goed.”

Arjan: “Ineens bedacht ik deze constructie. Met elkaar kunnen we meer doen, dan ik alleen. Damiët brengt ook haar eigen netwerk vanuit Nieuwerkerk in.  Het werk verdelen we in onderling overleg, dat loopt eigenlijk vanzelf. Als we bijvoorbeeld een aanvraag krijgen uit een straat waar Damiët al een keer iets heeft verkocht, dan doet zij dat traject.”

Damiët: “Mijn vader, oud-wethouder Jan Verbeek, heeft meer met de voetbalclub dan ik. Hij geeft nu op woensdagmiddag training aan de JO8, waar onze zoon Mat in speelt. Mijn man Erik coacht dit team. Onze dochter Julie korfbalt, dat is meer mijn sport.”

“In de jeugd voetbalde ik bij AWSH”, vervolgt Arjan. “Ik speel nu 35+-voetbal bij Nieuwerkerk. Op zaterdagen beman ik regelmatig de commissiekamer, dat is erg leuk om te doen. Ik zag een oproep voor vrijwilligers en vond het logisch om iets terug te doen voor de club waar ook onze zoon Andreas speelde. Ook met het sponsoren van vv Nieuwerkerk geven we iets terug.”