vv Nieuwerkerk wenst iedereen een gezond, sportief en gelukkig 2021

NIEUWJAARSWENS 2021 VOORZITTER HANS JEROENSE

Beste leden, sponsoren en overige geïnteresseerden,

Dit keer geen nieuwjaarsreceptie op 1 januari zoals jullie gewend zijn. Toch wil ik ook nu, al is het op een andere manier, een kort woordje tot jullie richten.

Wat een vreemd jaar  hebben we met z’n allen achter de rug. Het werd volledig beheerst door de pandemie covid-19. Het jaar begon nog normaal. Er werd volop gevoetbald en de competitie verliep volgens planning. In februari kwam er echter een kink in de kabel. Vanuit China kwamen er vreemde berichten binnen over een virus dat menig leven kostte. Wie had toen gedacht dat dit virus de rest van het jaar de wereld zou beheersen.

In maart werd de competitie stilgelegd, moest de kantine dicht en zat het seizoen 2019-2020 erop. De vraag was toen….en nu, hoe verder? In de zomervakantie kwam er een lichtpuntje. Het nieuwe seizoen kon in augustus/september weer van start gaan. Zelfs het Adriaan de Jongtoernooi werd georganiseerd. Het bleek echter van korte duur te zijn. Na de eerste beker- en competitiewedstrijden waarbij het publiek de 1,5 meterregel in acht moest nemen, kwam een tweede lockdown over ons heen. Van bovenaf werden allerlei besluiten genomen die er flink inhakten. Kantine dicht, geen kleedkamers gebruiken en voetballen zonder publiek. Kort daarop  werd de competitie totaal stilgelegd. Geen voetbal en geen training. Toch kwamen er enkele versoepelingen. Er mocht wel worden getraind, maar geen ouders en andere belangstellenden op het complex. Dat betekende een hele organisatie met éénrichtingsverkeer aangegeven met linten en pijlen op de grond. Stewards die de toegang van spelers regelden die kwamen trainen. Wat later mocht alleen de jeugd tot 19 jaar nog trainen en bleven de senioren aan de kant.

Deze maatregelen gelden tot op de dag van vandaag nog steeds.

Ik wil hierbij een extra woord van dank aan allen die de vereniging daar waar mogelijk, draaiende hebben weten te houden. Twee personen wil ik wel even noemen: Rob van de Berg (technische zaken) en Paul de Willigen (verenigingsmanager). Wat hebben jullie enorm veel werk verzet. Dank daarvoor.

Momenteel zitten we in een nieuwe lockdown. Wat deze zal opleveren moeten we nog maar zien.

Jumbo Corne Kraan

Positieve zaken

Naast het gebruikelijke onderhoud wat gewoon is doorgegaan, hebben we toch ook nog wat positieve zaken te melden.

• Het overleg met de gemeente heeft er toe geleid dat in de zomerstop flink wat werk is verzet. Nieuw kunstgras op het hoofdveld; veld 3 van gras naar kunstgras; een nieuw kunstgrasveld achter de tribune en de verwezenlijking van twee En niet te vergeten de naamgeving van het pad langs deze veldjes: Het Goos Verkaikpad.
  • De contributies en sponsorgelden komen gelukkig voor het grootste deel nog steeds binnen.
  • Overheidssteun om het verlies aan inkomsten van de kantine deels te compenseren.
  • De medewerking van vele trainers die een deel van hun vergoeding hebben afgestaan.
  • Vv Nieuwerkerk op de radio; verslag en interviews van de gespeelde wedstrijd tussen de twee laagste teams uit Nederland op het laagst gelegen voetbalcomplex in Nederland.
  • Diverse acties: stoeltjes tribune met reclame de 12e man, de foto-actie, de Grote Club-actie en niet te vergeten onze oliebollenactie.

Dit jaar zijn er ook jubilarissen. Zij moeten ook nog even wachten op de daarbij behorende festiviteiten. Door covid-19 hebben ook de jubilarissen van vorig jaar nog het nodige te goed.

Jubilarissen van het seizoen 2020-2021 alvast gefeliciteerd: Arno van Rijn, Marcel Huisman, Jeffrey Heijmans (allen 40 jaar lid) en Jenny Kiontke, Sjaak Zuidwijk, Martin de Graaff, Dennis Bezemer, Frank Bovens, Marc Olsthoorn, Dennis de Bruin, Willem-Bas Hess en Rob van Noord.

Wat in het vat zit verzuurt niet……. Even wachten nog.

Rest mij, mede namens mijn mede bestuursleden, iedereen een fijn, sportief en bovenal gezond 2021 toe te wensen.

Hans Jeroense