Rens Herweijer stapt over naar Nieuwerkerk 1

Nieuwerkerk is bezig met de samenstelling van de selectie van het eerste elftal voor het komende seizoen. De linksbenige aanvallende middenvelder Rens Herweijer stapt over van vv Hillegersberg naar Nieuwerkerk.
Rens stelt zich voor.
“Mijn naam is Rens Herweijer, ik ben 27 jaar oud en ik woon in Rotterdam Kralingen. Ik ben een linksbenige aanvallende middenvelder met een goede trap in de benen.
Ik heb mijn hele jeugd voor XerxesDZB gespeeld tot en met het 1e elftal dat destijds in de zaterdag Hoofdklasse uitkwam. Helaas heb ik door vervelende blessures vanaf mijn 19e t/m mijn 23e niet kunnen voetballen. Na deze periode ben ik weer gaan voetballen bij VV Hillegersberg waar ik weer kon wennen aan de intensiteit van een voetbalwedstrijd en weer plezier in het spelletje terug kon vinden. Na dat jaar ben ik teruggekeerd bij mijn jeugdliefde XerxesDZB in de zaterdag 1e klasse om vervolgens weer terug te keren bij VV Hillegersberg waar wij met een sterk team met veel vrienden voor het kampioenschap in de zaterdag 4e klasse wilden gaan. Helaas pakt dit seizoen qua prestaties niet helemaal uit zoals we verwacht hadden, waardoor ik weer om mij heen ben gaan kijken.
Ik kwam na een wedstrijd tegen VV Nieuwerkerk in mijn eerste periode bij VV Hillegersberg voor het eerst in contact met Ron Luijten en dit contact hebben we altijd warm gehouden. Na recent een goed gesprek te hebben gevoerd met Ron, kwam ik tot de conclusie dat VV Nieuwerkerk een mooie vervolgstap zal zijn. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om te mogen starten bij VV Nieuwerkerk.”