NIEUWERKERK EN IFC IN EVENWICHT

Het was een aantrekkelijk en sportief duel dat diverse gezichten kende. Zowel de openingsfase als het slotstuk waren duidelijk voor de thuisclub, maar in het gedeelte daartussen bewees IFC waarom er het komend seizoen veel van de ploeg van trainer Ron Timmers verwacht gaat worden. Waar Nieuwerkerk wat efficiënter met de kansen omging, zo slordig was de formatie uit Hendrik-Ido-Ambacht in de afwerking.

Al na 2 minuten spatte een vrije trap van Shayron Curiel namens de thuisclub op de lat uit een. Nauwelijks 3 minuten later was de treffer toch daar. Stefan van der Vlegel brak door na prima voorbereidend werk van Rens Herweijer en Shayron Curiel en legde af op Jens Goosens die vervolgens knap raak schoot. Even later was Jens Goosens te gehaast met zijn schot om succesvol te zijn. Nu stonden Rowendy Schoop en Stefan van der Vlegel aan de basis van de aanval. In de 10e minuut schoot Stefan van der Vlegel op aangeven van Shayron Curiel op de lat. Met wat positiewisselingen wist IFC verder vroeg ontij te keren en kreeg het langzaamaan beter grip op het middenveld. De gelijkmaker kwam er in de 15e minuut. Doelman Finn Koudijs nam bij een onderschepping zijn tegenstander mee en dat betekende strafschop. Daarna wist de jonge doelman zich een paar maal te onderscheiden met prima reddingen. Op slag van rust vergat IFC een paar maal op voorsprong te komen. Daar tegenover wist Nieuwerkerk nog maar één keer gevaarlijk te worden via Rowendy Schoop na een voorzet van Shayron Curiel, echter zijn kopbal ging voorlangs.

Na rust bleef IFC de wedstrijd controleren en het was ook niet verwonderlijk dat het naar 1-3 uitliep. Nieuwerkerk knokte zich terug in de wedstrijd en het was Stefan van der Vlegel die in de 80e minuut op aangeven van Rolf van Bommel de 2-3 binnenschoot. In de 87e minuut profiteerde Rowendy Schoop van onzorgvuldig uitverdedigen van de bezoekers en knalde de 3-3 op het scorebord. Verdere treffers kwamen er niet, maar al met al zal IFC zich gezien het spel en de kansen de morele winnaar voelen.