GEEN WINNAAR BIJ NIEUWERKERK TEGEN CION

De overwinning kon naar twee kanten vallen, maar Nieuwerkerk maakte er mede gezien de kansenverhouding de meeste aanspraak op. De ploeg van trainer Michel van Noort, die ook vandaag weer de nodige mutaties had in zijn basiself, speelde zeker geen slechte wedstrijd en liet zien dat het wel degelijk perspectief heeft om uit de onderste regionen weg te komen. Hopelijk kan na de winterstop met een complete selectie die stap worden gezet.

Nieuwerkerk moest het opnieuw stellen zonder aanvoerder Stefan van der Vlegel. Verder ontbraken ook Maurice Treffers en Kevin Kamerbeek. Remco Langerveld en Vincent van Dongen zijn al langer niet inzetbaar. Bart Meeske (ziek geweest) begon op de bank en verder was Rowendey Schoop uit tactische overweging door trainer Michel van Noort buiten de basis gelaten. De aanvalsleider kwam in de slotfase alsnog in het veld.

De beginfase van de wedstrijd die onder leiding stond van arbiter Jeroen Noordhoek was er eentje van aftasten en weinig risico nemen. CION, nog ongeslagen en pas twee tegentreffers, hield de rijen flink gesloten en Nieuwerkerk, al diverse keren geconfronteerd met een vroege tegentreffer, speelde de bal veelal rond op eigen helft. Een vrije trap van Marijn Langhorst in de 15e minuut was pas het eerste gevaar voor het vijandelijke doel, maar een echte grote kans leverde dit ook niet op. Het antwoord van de bezoekers volgde al snel, maar het schot vloog over het doel van doelman Kevin de Geus. Even later was de doelman attent bij een poging met een kopbal van CION en smoorde het gevaar al in de kiem. De grote kans van Nieuwerkerk was in de 28e minuut toen Ayrton Verlaan ontsnapte en alleen op doelman Bryan Struis afging. De rappe buitenspeler schoot naast, maar werd in zijn doelpoging onderuit geschoffeld. Scheidsrechter Jeroen Noordhoek gaf stoïcijns een achterbal, maar zat hier duidelijk verkeerd. De Vlaardingers mochten zeker niet mopperen met deze beslissing. In de slotfase van de eerste helft was CION tot tweemaal toe gevaarlijk. Eerst reageerde doelman Kevin de Geus prima op en inzet en vlak voor het rustsignaal waren de bezoekers slordig in de afwerking.

Na rust hielden beide ploegen elkaar opnieuw in evenwicht. Het spel golfde op en neer. Nieuwerkerk kreeg kansen. Shane van den Engel, op aangeven van Philippe den Hartog gaf zijn schot te weinig vaart mee en doelman Bryan Struis kon simpel redden. Even later had dezelfde doelman een schitterende redding nodig op een inzet van Ayrton Verlaan, dit opnieuw op aangeven van Philippe den Hartog. In de 72e minuut moest Stefan van Diest (goed op dreef) met een lichte blessure naar de kant. Bilal Ouahabi verving hem. In de 75e minuut verscheen de onvermoeibare Shane van den Engel opnieuw in de punt van de aanval na een steekpass van Marijn Langhorst, maar wederom was de Vlaardingse doelman Bryan Struis de situatie meester. Even later kreeg CION uit een vrije trap een grote kans, maar het profiteerde niet. Jens Goosens kwam in de 82e minuut voor Shane van den Engel, maar het was CION dat nu probeerde aan te dringen. Echt grote kansen kwamen hier niet uit. Bovendien speelde het centrale duo met Kas Hoenderop en Menno Homan vandaag een prima wedstrijd. Bart Meeske en Rowendey Schoop kwamen voor de slotfase nog in het veld voor Marijn Langhorst en Ivanildo Misidjan. Uitgerekend Rowendey Schoop miste even later van dichtbij een dot van een kans, maar dat gold ook voor CION ver in blessuretijd. Beide ploegen bleken na afloop vrede te hebben met de uitslag.

Opstelling: Kevin de Geus – Rens Blok – Kas Hoenderop – Menno Homan – Gyan Mangre – Shane van den Engel (82. Jens Goosens) – Ivanildo Misidjan (89. Bart Meeske) – Stefan van Diest ( 72. Bilal Ouahabi) – Philippe den Hartog – Marijn Langhorst (89. Rowendey Schoop) – Ayrton Verlaan