Ex-Nieuwerkerk speler Nathan Tjoe-A-On debuteert voor Excelsior Rotterdam

Nathan Tjoe-A-On heeft afgelopen vrijdag in de wedstrijd tegen FC Eindhoven zijn officiële debuut gemaakt in het elftal van Excelsior Rotterdam dat momenteel in de eerste divisie uitkomt.
Aangezien Nathan in de periode 2010 tot 2013 bij vv Nieuwerkerk heeft gevoetbald geeft dat ons een trots gevoel.
In het bijzijn van zijn oude trainer en onze Hoofd Jeugdopleiding Raoul Graham ondertekende Nathan in juni 2019 bij Excelsior Rotterdam zijn eerste profcontract.

Tijdens zijn debuutwedstrijd afgelopen vrijdag speelde Nathan als linksback samen met linksbuiten en eveneens ex-Nieuwerkerk speler Joël Zwarts.
Voor ons Nieuwerkerkers natuurlijk een bijzonder moment om in één wedstrijd maar liefst twee ex-Nieuwerkerk spelers in actie te zien.

Nathan speelde een geweldige onbevangen wedstrijd waarin hij ook Hans Kraay jr. positief opviel.
In de rust liet Kraay jr. weten zeer te spreken te zijn over zijn goede spel hetgeen hij onderbouwde met mooie statistische gegevens van Nathan.

Niet alleen verdedigend maar ook aanvallend liet hij zich als opkomende back geregeld zeer positief zien.

Een FOX Sports  interview na afloop https://www.foxsports.nl/video/3274661/tjoe-over-het-algemeen-blij-met-debuut/ viel hem ten deel waarin hij duidelijk liet blijken gretig te zijn om zichzelf verder te ontwikkelen.  Deze zelfkritische houding zal menigeen bevallen en vormt een mooi uitgangspunt voor het vervolg van een geweldige voetbalcarrière.

Wij wensen Nathan een mooie verdere ontwikkeling van zijn voetbalcarrière toe en zullen hem vanzelfsprekend blijven volgen.