KANTOORTEHUUR010 VOOR UW BEDRIJFSHUISVESTING

Bij Vastgoedbedrijven tref je meestal mannen aan in nette grijze pakken en bijpassende stropdassen, die je te woord staan. Wat schetst de verbazing als je op bezoek komt bij Kantoortehuur010 aan de Essebaan 17B in Capelle aan den IJssel en hartelijk verwelkomd wordt door drie leuk geklede, charmante dames. Gabrielle, Carola en Heidy, allemaal tussen de 30 en 40 lentes jong, zijn de drie dochters van vader Wim Schipper. Laatstgenoemde heeft jarenlang Schipper Bouwgroep gerund. Tijdens het gesprek met de zussen komt vader even binnenwandelen. Met hem nemen we de geschiedenis door en het ontstaan van Kantoortehuur010.

Een blik in het verleden
Wim Schipper zit al meer dan 45 jaar in de bouwwereld. Zijn bouwbedrijf was een belangrijke speler in de woningbouw, later maakte het bedrijf vooral naam in de scholenbouw. Maar Wim Schipper heeft meerdere peilen op zijn boog want in de laatste decennia is Schipper Vastgoed ontstaan. De afgelopen 10 jaar zijn de kantoorpanden van Kantoortehuur010 aangekocht en ontwikkeld voor kantoorkamer verhuur. Het eerste project was Schiepoint Business Center in Schiedam, daarna volgde Het Ondernemershuis in Capelle, Ondernemerscentrum Zuidplas te Nieuwerkerk, Mirror Top Floor Offices aan de Essebaan en het Clockhouse aan de Ligusterbaan, deze laatste twee panden staan prominent aan de hoofdweg in Capelle.

En wie denkt dat Wim Schipper (63 jaar) gestopt is met werken, vergist zich. Wim: “Aan de Hoofdweg in Capelle zijn we momenteel een voormalig vleesverwerkingsbedrijf volledig aan het strippen en ontwikkelen zodat er weer een nieuwe retailer kan worden gehuisvest”.

Kantoortehuur010
10 jaar geleden is Gabrielle Schipper gestart met het verhuren van kantoorruimten in Schiedam, nadat er meer panden zijn aangekocht voor de kantoorkamerverhuur zijn ook Carola en Heidy ingestapt. Ieder werkt op andere dagen, dat is handig, want met ruim 400 kantoorkamers is er altijd werk aan de winkel. Momenteel is de bezettingsgraad 98%. Gabrielle: “Al onze kantoren bevinden zich op goed bereikbare locaties, zowel met de auto als het openbaar vervoer. En voor zowel starters als voor groeiende ondernemingen bieden wij goede voorzieningen en passende huurtermijnen. Volgens Heidy, die met Gabrielle de verhuur doet, maakt een grote verscheidenheid aan ondernemers gebruik van de kantoren. Heidy: “We hebben veel verschillende ondernemers in huis zoals bijvoorbeeld advocaten, IT-mensen, coaches, detacheringsbedrijven, psychologen, noem het maar op.

Carola, richt zich specifiek op het dagelijks onderhoud en het verduurzamen van kantoorpanden. Carola: “Meer en meer word je door de overheid via ministeriele voorschriften hiertoe verplicht. Ook de banken stellen eisen bij investeringen in vastgoed. Nieuwe panden moeten nu een A t/m C groene label hebben. Maar het verduurzamen is voor ons zelf ook belangrijk met het oog op toekomst, zo rijden we bijvoorbeeld ook alle drie in volledig elektrische auto’s.

Alle kantoorkamers zijn 24/7beschikbaar voor onze ondernemers en door het plaatsen van zonnepanelen op inmiddels 2 panden valt op de energielasten flink te besparen. Ook hebben de het laatste jaar al onze panden voorzien van ledverlichting. “Door gebruik te maken van slimme energiemeters kunnen we de effecten van onze maatregelen goed in kaart brengen”

Hoe sportief zijn de dames Schipper?
Carola: “Als “echte Nieuwerkerkers” zijn we natuurlijk trots op de grootste voetbalvereniging in de regio. Mijn vader Wim is supporter van Nieuwerkerk en sponsor van de club. Mijn dochter speelde tot vorig seizoen nog bij de meisjes van VVN. Ikzelf ben al jaren actief in de dressuursport”. Gabrielle: ”In een ver verleden heb ik zelfs nog in het dameselftal van Nieuwerkerk gevoetbald, maar mijn hart ligt ook echt bij de dressuursport. Momenteel focus ik me op het lopen van de Rotterdamse marathon in april dit jaar”. Eén sport doen ze alle drie graag, wintersport! De zussen zijn naast zakelijk en charmant ook nog eens sportief!