NIEUWERKERK STELT TELEUR TEGEN OLYMPIA

Nieuwerkerk wilde vandaag voor eigen publiek graag bewijzen klaar te zijn voor het meer serieuze werk, maar het spel en resultaat tegen eersteklasser Olympia was ronduit teleurstellend. Natuurlijk er ontbraken nog diverse potentiële basisspelers en het is nog altijd de voorbereiding, maar de verwachting was toch wel anders.

Trainer Ron Luijten kon vandaag niet beschikken over Bart Meeske, Kas Hoenderop, Kevin de Geus, Remco Langerveld en Philippe den Hartog.

Nieuwerkerk speelde wat later bleek het beste spel in de eerste fase van de wedstrijd. Toen had het ook direct kunnen en moeten toeslaan, maar verzuimde dit. Daar tegenover mocht het wel van geluk spreken dat een schot van grote afstand van de kant van Olympia in de 4e minuut boven doelman Finn Koudijs de lat raakte. In de 13e minuut vond Shayron Curiel met een mooie vrije trap de doelman van Olympia op zijn weg. Zijn vlammend schot werd door de doelman van Olympia knap tot hoekschop verwerkt. Olympia kwam nu wat onder de druk vandaan en verscheen prompt wat meer op de helft van Nieuwerkerk. Het had ook meteen dubbel succes, want in de 23e en 24e minuut sloeg het toe. Vooral de tweede treffer was zeer fraai, alhoewel de thuisploeg wel heel makkelijk de ruimte gaf om tweemaal doeltreffend toe te slaan. Ook daarna kreeg Nieuwerkerk de gelegenheid terug in de wedstrijd te komen, maar opnieuw was de scherpte voorin er te weinig.

Na rust met Bilal Ouahabi voor Rens Herweijer werd het spel van Nieuwerkerk er niet beter op en konden de bezoekers de voorsprong eenvoudig consolideren. Lange tijd gebeurde er weinig voor beide doelen. Intussen was Shane van den Engel al vroeg in de tweede helft met een blessure naar de kant. Hij werd vervangen door Jesse Asowata. Doelman Finn Koudijs had in de 60e minuut nog een fraaie redding in huis voordat Nieuwerkerk eindelijk in de 77e minuut een geslaagde aanval op de mat legde. De Olympia doelman was te laat en tikte Rowendy Schoop aan en dat betekende een strafschop die de aanvalsleider zelf benutte. Nieuwerkerk zette daarna nog wel aan, maar zoals de gehele middag bleef het spel slordig.

Opstelling: Finn Koudijs – Shane van den Engel (77. Jesse Asowata) – Maurice Treffers – Menno Homan – Rens Blok – Stefan van Diest – Stefan van der Vlegel ( 77. Rolf van Bommel) – Rens Herweijer (46. Bilal Ouahabi) – Rick Kramer – Rowendy Schoop – Shayron Curiel