NIEUWERKERK IS OLIVEO RUIM DE BAAS

Mede dankzij een excellerende Philippe den Hartog en een hattrick van aanvoerder Stefan van der Vlegel won Nieuwerkerk ruim van Oliveo en daarmee mag de ploeg uit Pijnacker beslist niet mopperen, want de 5-0 zege van de thuisploeg was geenszins geflatteerd. Vooral na rust werd Oliveo regelmatig op alle fronten afgetroefd.

Ook vandaag, zoals het gehele seizoen al het geval is, bezorgde de waslijst van afwezigen trainer Michel van Noort weer de nodige hoofdbrekens. Bart Meeske kampt na vorige week met een beenblessure. Maurice Treffers, Marijn Langhorst en Jayson Vermeulen zijn weliswaar op de weg terug, maar geen van de drie vandaag waren inzetbaar. Verder viel Vince van Dongen vandaag vanwege ziekte weg en was Kas Hoenderop dit weekend afwezig. Tenslotte, Ivanildo Misidjan, afwezig vanwege familieomstandigheden, zal binnenkort weer beschikbaar zijn. Rowendey Schoop was na ziekte van vorige week wel weer inzetbaar.

Nieuwerkerk begon scherp aan de wedstrijd en was meteen dreigend. Toch was Oliveo na zo’n tien minuten dichtbij de openingstreffer, maar doelman Kevin de Geus hield de ploeg uit Pijnacker met een schitterende redding van succes af. Daarna kreeg Nieuwerkerk de overhand, mede door de defensieve instelling van de bezoekers. Met drie centrale verdedigers probeerde men vooral Stefan van der Vlegel als diepe middenvelder in te kapselen, maar desondanks wist Nieuwerkerk regelmatig de ruimte achter de laatste linie van Oliveo te vinden. Doelpunten leverde dit voor Nieuwerkerk in het eerste half uur nog niet op, maar Stefan van der Vlegel en ook de ijverige Tygo Letwory waren dicht bij een treffer. Die viel wel in de fase erna. Een prima combinatie tussen Tyro Letwory en de mee opgekomen Kevin Kamerbeek, bracht laatstgenoemde in kansrijke positie en de sinds een aantal weken geheel opgebloeide flankverdediger schoot diagonaal hard en knap raak. Nieuwerkerk bleef tot aan de rust proberen een tweede treffer te maken. Oliveo kwam maar moeilijk tot echte aanvallen toe en de 1-0 ruststand was dan ook volkomen verdiend.

Na rust zette Nieuwerkerk meteen druk en gaf Oliveo niet de kans enig initiatief over te nemen. Philippe den Hartog dartelde nu nog vaker als in zijn jonge jaren aan de rechterkant langs zijn directe tegenstander en dat bracht snel succes. Uit zijn scherpe voorzet, schoot Stefan van der Vlegel knap raak en toen de aanvoerder kort daarna een duel met doelman Peter-Paul de Rotte van Oliveo in zijn voordeel besliste en daarmee de 3-0 op het scorebord bracht, waren er louter binnen en buiten het veld alleen nog maar blije gezichten bij de thuisclub te zien. Stefan van der Vlegel verzuimde de 4-0 binnen te schieten na opnieuw een afgemeten voorzet van Philippe den Hartog, al moet worden aangetekend dat de doelman van Oliveo hier tot tweemaal toe knap ingreep. Met Tijani Tjin-Asjoe koud in het veld voor de moegestreden en goed spelende Rowendey Schoop, viel de vierde treffer dan toch. Wie anders dan Philippe den Hartog vond met zijn voorzet het hoofd van Stefan van Diest en de sterke middenvelder kopte hard raak. Voor het laatste kwartier van de wedstrijd, kwam Xander Laanen nog Kevin Kamerbeek aflossen en maakte Ayrton Verlaan de laatste minuten nog vol voor Tygo Letwory. Het slotakkoord voor de 5-0 was aan het duo den Hartog/van der Vlegel. Opnieuw toonden zij beiden hun klasse als aangever en afmaker. Even later floot scheidsrechter Bas Oosterlaken (prima leiding) voor het einde en kregen de spelers en staf een staande ovatie van het thuispubliek.

Opstelling: Kevin de Geus – Kevin Kamerbeek (Xander Laanen) – Jesse Asowata – Menno Homan – Rens Blok – Shane van den Engel – Stefan van Diest – Stefan van der Vlegel – Philippe den Hartog – Rowendey Schoop ((Tijani Tjin-Asjoe) – Tygo Letwory (Ayrton Verlaan)