NIEUWERKERK IN TWEEDE OEFENWEDSTRIJD RUIM LANGS SPARTA

Opnieuw liet de formatie van trainer Ron Luijten bij vlagen aantrekkelijk spel zien, maar was het dinsdagavond slechts het eerste half uur, vandaag hield het dit wat langer vol en had het ook wat vaker de bal in het bezit. Dit gebeurde zonder de inbreng van doelman Kevin de Geus, die aan het duel van dinsdag twee gekneusde vingers overhield en enkele weken zal moeten toekijken. Daarnaast was ook Philippe den Hartog niet ongeschonden uit dat duel gekomen en kwam hij vandaag niet in actie. Voor de rest mocht iedereen weer minuten maken.

De openingsfase was voor de bezoekers, maar echte kansen kwamen hier niet uit voort. Nieuwerkerk was in de 11e minuut dichtbij toen Rowendy Schoop de bal met het hoofd verlengde en Stefan van der Vlegel in stelling bracht. Die mikte echter naast. Nauwelijks twee minuten later was het Remco Langerveld op aangeven van Stefan van der Vlegel die alleen op het vijandelijk doel kon afgaan, maar hij zag zijn inzet door de Sparta doelman gekeerd. De derde kans in de 18e minuut werd ook niet benut. Een prima voorzet van Shayron Curiel belandde precies op het hoofd van Rowendy Schoop, maar ook deze bal trof geen doel. Pas in de 27e minuut kon een eerste grote kans van Sparta worden genoteerd,maar de inzet verdween voorlangs het doel. Voor de rest behoefde doelman Roy Spierings nauwelijks in actie te komen. In de 39e minuut kwam Nieuwerkerk dan toch op voorsprong. Rowendy Schoop kwam net over de middellijn in balbezit en had daarvoor in zijn ooghoek gezien dat de doelman van de bezoekers wat ver voor zijn doel stond. Een perfecte stiftbal vertrok van de rechtervoet van de spits en belandde precies in de kruising. Een mooi staaltje traptechniek en de op dat moment verdiende voorsprong voor de thuisclub.

Na rust gebeurde lange tijd weinig en speelde de wedstrijd zich hoofdzakelijk op het middenveld af. Pas in de slotfase maakte Nieuwerkerk het verschil met twee treffers uit goedlopende aanvallen. Tweemaal haalde Rick Kramer de trekker over. Eerst deed Stefan van der Vlegel het voorbereidende werk en vervolgens was het de beurt aan Jens Goosens die niet zelfzuchtig was en keurig aflegde. Dinsdag  a.s. wordt de oefenreeks voortgezet. Dan komt IFC uit Hendrik-Ido-Ambacht op bezoek.