NIEUWERKERK EN HEINENOORD IN EVENWICHT

Het was een enerverende wedstrijd waar twee ploegen aan elkaar gewaagd waren en vol op de overwinning speelden. Heinenoord was wat meer in balbezit en toonde aan de iets meer ervaren ploeg te zijn met vooral de rust in de opbouw, maar daarentegen een Nieuwerkerk dat gevaarlijker was in aanvallend opzicht en de betere kansen creëerde. Met de 1-1 uitslag leken beide ploegen vrede te hebben en dat gold ook voor het talrijke publiek vandaag dat zichtbaar genoot van deze goede wedstrijd geleid door scheidsrechter Djawid Tahery die veel toeliet, maar de controle over de wedstrijd behield.

Nieuwerkerk kende geen personele problemen. Remco Langerveld was na ziekte weer terug in de selectie, maar trainer Ron Luijten had geen aanleiding na de eclatante overwinning bij SVS zijn formatie te wijzigen.

Het eerste gevaar kwam in de 5e minuut op naam van Philippe den Hartog die een voorzet van Shayron Curiël hard en hoog over schoot.

Het antwoord van Heinenoord liet niet lang op zich wachten, maar ook deze bal ging over het doel. Nieuwerkerk was gevaarlijk in de omschakeling en eerst zag Stefan van der Vlegel zijn actie worden onderschept en even later vond Rowendey Schoop doelman Bas Nijkerk van Heinenoord op zijn weg na goed voorbereidend werk van Rens Blok. Daarna was het de beurt aan de bezoekers. In de 25e minuut kwam Nieuwerkerk met de schrik vrij, maar de grootste kans was er voor Heinenoord in de 35e minuut. Een hoge bal van achteruit werd door de uit zijn doel gekomen Kevin de Geus verkeerd beoordeeld, maar scheidsrechter Djawid Tahery keurde de treffer af vanwege een duwfout vooraf die maar weinigen hebben geconstateerd. Geen 0-1 dus, maar daar tegenover mocht Heinenoord niet mopperen dat op slag van rust in een schitterende aanval tussen Rowendey Schoop en Stefan van der Vlegel laatstgenoemde zijn inzet via de paal weer in het veld zag terugspringen.

Na rust eenzelfde spelbeeld. Toch nam Nieuwerkerk de voorsprong. In de 53e minuut kopte Maurice Treffers uit een goed genomen hoekschop van Stefan van der Vlegel schitterend de 1-0 binnen.

Heinenoord had niet lang nodig zich over deze teleurstelling heen te zetten en probeerde Nieuwerkerk meer op eigen helft vast te zetten. Doelman Kevin de Geus moest in de 61e minuut redding brengen. Remco Langerveld kwam even later in het elftal voor Rowendey Schoop. Ook Rens Herweijer moest noodgedwongen naar de kant. Zijn vele werk op het middenveld eiste zijn tol. Shane van den Engel was zijn vervanger. Het was een periode dat Heinenoord duidelijk op jacht was naar de gelijkmaker. Dat succes kwam uiteindelijk in de 81e minuut. Sanzio Dieterich schoot een vrije trap hard en laag langs de muur en doelman Kevin de Geus was geslagen.

De wedstrijd leek geenszins gespeeld, want beide ploegen wilden voor de volle buit gaan. Kansen over en weer. Eerst trof Stefan van der Vlegel doelman Bas Bijkerk van Heinenoord op zijn weg na schitterend voorbereidend werk van Remco Langerveld en vervolgens liet Heinenoord de kans op succes liggen. Het slotwoord was opnieuw aan Nieuwerkerk. Remco Langerveld kon in de 87e minuut ten koste van een hoekschop worden afgestopt. Maar de mooiste kans was er twee minuten later voor Shayron Curiël. Zijn vrije kopkans op aangeven van Stefan van der Vlegel werd niet benut, maar ging rakelings over het doel. Zo bleef de spanning tot de laatste minuut en kwam er een einde aan deze prima wedstrijd, waarbij het publiek de uiteindelijke winnaar was.

Opstelling: Kevin de Geus – Bart Meeske – Maurice Treffers – Menno Homan – Rens Blok – Stefan van Diest – Stefan van der Vlegel – Rens Herweijer (75. Shane van den Engel) – Philippe den Hartog – Rowendy Schoop (65. Remco Langerveld) – Shayron Curiël