NIEUWERKERK BUIGT VOOR SV DEN HOORN EN BLIJFT TWEEDEKLASSER

Ondanks het negatieve resultaat overheerst trots en respect bij de supporters wat Nieuwerkerk onder leiding van trainer Ron Luijten en zijn staf dit seizoen heeft gepresteerd. Vandaag lag de kans op promotie met name in de eerste helft, want toen was Nieuwerkerk de bovenliggende partij, verzuimde het ruimer afstand te nemen en zag het Den Hoorn vanuit een vrije trap zomaar op gelijke hoogte komen. Daarna wist Nieuwerkerk niet meer het verschil te maken en bovendien vloeiden de krachten gaandeweg de tweede helft uit de ploeg.

De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Stefan van Egmond die lang geen echte problemen had met deze wedstrijd, maar in de slotfase wel moest optreden bij een opstootje waarbij hij rood trok voor doelman Kevin de Geus die onnodig verhaal kwam halen bij het gebeuren. Den Hoorn kwam er goed bij weg, ondanks de rol van aanstichter van dit opstootje.

Doelman Kevin de Geus wist ook als eerste de aandacht op zich te vestigen bij een knappe en stijlvolle redding na vijf minuten. Het antwoord van Nieuwerkerk liet niet lang op zich wachten. Rens Blok vond Marijn Langhorst en zijn steekpass had door Stefan van der Vlegel moeten worden afgerond, maar de aanvoerder zag zijn inzet door de doelman van Den Hoorn tot hoekschop worden verwerkt. De uitstekende doelman die in de eerste helft zijn ploeg vaker behoedde voor tegentreffers. Toch nam Nieuwerkerk binnen een kwartier de leiding. Een lange aanval over de rechterkant, kwam uiteindelijk bij Stefan van der Vlegel die vervolgens Shane van den Engel in staat stelde de wedstrijd open te breken.

Het leek wachten op een tweede treffer. Bart Meeske stuitte op aangeven van Philippe den Hartog op de doelman van Den Hoorn.

Enkele minuten later verzuimde eerst Stefan van der Vlegel en vervolgens Shane van den Engel toe te slaan, maar opnieuw was de doelman van Den Hoorn de winnaar. Aan de andere kant kwam Den Hoorn wel een paar maal over de zijkanten gevaarlijk door, maar tot grote kansen leidde dit niet. Na een half uur kreeg Den Hoorn een vrije trap even buiten de zestien. De bal plofte naast de muur via de paal en buiten bereik van doelman Kevin de Geus binnen. Een schitterende vrije trap, echter tegen de verhoudingen in, stonden beide ploegen weer op gelijke hoogte.

Nieuwerkerk was het ritme van voorheen daarna enigszins kwijt en mocht even later doelman Kevin de Geus dankbaar zijn voor een knappe redding van dichtbij. In de slotfase kegelde Stefan van der Vlegel hard en hoog in de kruising, maar opnieuw was het de doelman van Den Hoorn die redding bracht.

Na rust leek zich aan het begin eenzelfde spelbeeld als in de eerste helft te voltrekken. Dit kantelde na een tiental minuten toen Den Hoorn bij de eerste beste geslaagde aanval na rust genadeloos toesloeg. Nieuwerkerk zette nogmaals aan, maar toen een kopbal van Menno Homan uit de doelmond werd gekopt, terwijl de doelman van Den Hoorn nu wel geslagen was, vloeide ook het geloof in resultaat wat meer weg.

Trainer Ron Luijten ging snel over tot aanvallende wissels. Rowendey Schoop en Remco Langerveld kwamen, terwijl Rens Herweijer en Bart Meeske het veld verlieten. En zoals we wel vaker zien, kunnen veel risico’s leiden tot een tegentreffer. Zo ook vandaag. De wedstrijd was daarmee gespeeld en de vierde treffer ver in blessuretijd van Den Hoorn dat zich met dit resultaat in de eerste klasse handhaaft, was er dan ook louter een voor de statistieken.

Het sprookje van Nieuwerkerk kreeg in Berkel dus een bruut einde. Een gemiste kans, maar deze ploeg die grotendeels intact blijft, zal komend seizoen opnieuw van zich laten horen. Zonder trainer Ron Luijten die naar SVS vertrekt, maar met Michel van Noort ex Binnenmaas aan het roer.

Opstelling: Kevin de Geus – Bart Meeske (Remco Langerveld) – Maurice Treffers – Menno Homan – Rens Blok – Shane van den Engel – Stefan van Diest – Rens Herweijer (Rowendey Schoop) – Philippe den Hartog – Stefan van der Vlegel – Marijn Langhorst (Roy Spierings)

2 Replies to “NIEUWERKERK BUIGT VOOR SV DEN HOORN EN BLIJFT TWEEDEKLASSER”

1. Complimenten voor het mooie verslag, dat ook daadwerkelijk de wedstrijd en de beleving in en rond het veld kenschetste. Een enkel incidentje heeft de sportieve strijd binnen de lijnen verder niet verstoord. Als erevoorzitter vd SV natuurlijk blij en tros dat Den Hoorn zich heeft weten te handhaven echter wel via een hele moeizame ontsnappingsroute. Complimenten aan Nieuwerkerk voor de kranige weerstand. Ik wens ze graag veel succes komend seizoen en wellicht tot snel in de 1e klasse!!
    Gr. Eric R van Dijk
    Erevoorzitter SV DEN HOORN

2. Mooi verslag weer Paul . Dank hier voor en voor de verslagen van het afgelopen seizoen .
    Ik hoop ook volgend seizoen weer van jouw commentaar te mogen genieten ,
    dan blijven we op de hoogte .

vriendelijke groet Jan