FORTUINLIJKE ZEGE NIEUWERKERK OP NEPTUNUS

Stefan van der Vlegel werd matchwinnaar met zijn 16e treffer, maar de absolute hoofdrol was weggelegd voor good old invaller doelman Roy Spierings die zijn doel met enkele cruciale reddingen schoon hield en zo aan Nieuwerkerkse kant de man van de wedstrijd werd.

Trainer Ron Luijten moest vandaag enigszins improviseren door absentie van Maurice Treffers (buitenland), doelman Kevin de Geus (schorsing), Remco Langerveld (blessure).

De eerste helft bracht de toeschouwers nauwelijks hoogtepunten. Beide ploegen hadden moeite de bal mede door de vele foutieve passes in de eigen ploeg te houden. In de 13e minuut had Rick Kramer namens de thuisploeg de 1-0 op zijn schoen, maar de linkeraanvaller mikte op de paal na goed voorbereidend werk van Stefan van der Vlegel en Rowendey Schoop. Aan de andere kant was Neptunus na een half uur dichtbij, maar doelman Roy Spierings was op zijn post en voorkwam erger. Op slag van rust was Nieuwerkerk dreigend, maar dit leverde slechts hoekschoppen op. Het dichtst bij waren de bezoekers vlak erna, maar de treffer werd vanwege buitenspel door scheidsrechter Harry Hamer geannuleerd.

Na rust werd het veldspel nauwelijks beter. De Drietanders werden wel wat sterker en creëerden ook kansen, echter het was ook het moment voor doelman Roy Spierings aan te tonen dat hij als veertiger nog altijd over veel capaciteiten beschikt en zijn ploeg enkele keren met katachtige reacties voor een achterstand te behoeden. In de 68e minuut kwam Jesse Asowata voor de aangeslagen Stefan van Diest en werd aanvaller Rowendey Schoop vervangen door Tijani Tjin-Asjoe. Het was in deze fase dat Neptunus het betere spel liet zien en in 76e minuut dacht de score te openen, maar de kopbal buiten bereik van doelman Roy Spierings spatte op de lat uiteen. Nauwelijks een minuut later werd Nieuwerkerk wel succesvol. De beweeglijke Tijani Tjin-Asjoe was uitgeweken naar de linkerkant en zijn voorzet werd door aanvoerder Stefan van der Vlegel koeltjes afgerond. Een voorsprong tegen de verhoudingen in, maar daar maalde niemand op dat moment aan Nieuwerkerkse zijde om. Neptunus zette aan voor een slotoffensief, maar de gelijkmaker viel niet en zo boekte de ploeg van Ron Luijten een fortuinlijke zege en blijft daarmee in het spoor van Sparta en Spirit die beiden geen fouten maakten en de Nieuwerkerkers voor blijven op de ranglijst.

Opstelling: Roy Spierings – Rens Blok – Bart Meeske – Menno Homan – Rens Herweijer – Shane van den Engel – Stefan van Diest (68. Jesse Asowata) – Stefan van den Vlegel – Philippe den Hartog – Rowendey Schoop (68. Tijani Tjin-Asjoe) – Rick Kramer (86. Bilal Ouahabi)