Corona-maatregelen vanaf 25 september

Beste leden en bezoekers van ons sportcomplex,

De afgelopen periode hebben we met flink wat maatregelen te maken gehad om onze vereniging Corona vrij(er) te krijgen/houden. Iedereen heeft zijn eigen mening en kan voor of tegen de maatregelen zijn. Binnen de bestaande regelgeving zorgen we er met elkaar voor dat we waar mogelijk ouderwets kunnen sporten en gezellig bij elkaar kunnen zijn.

Tot nu toe heeft nagenoeg iedereen zich aan de regels gehouden. Dank daarvoor! Ondanks dat we al goed op weg zijn, hebben we de strijd tegen corona nog niet gewonnen. Daarom doen we opnieuw een beroep op jullie medewerking om de versoepelingen en maatregelen, die de regering afgelopen week heeft aangekondigd, in te voeren.

De versoepelingen en maatregelen gaan zaterdag 25 september in, dus houd er rekening mee als je bij vv Nieuwerkerk op het complex bent.

Versoepelingen:

• De anderhalve meter regeling wordt afgeschaft en de mondkapjesplicht werd al eerder afgeschaft. Je kunt je dus vrij over het complex bewegen en ook weer naar een wedstrijd kijken.
  • Voor de horeca gelden nog wel regels en deze hopen we met uw medewerking te kunnen handhaven. De basisregel is simpel, namelijk dat er voor zitplaatsen binnen een coronabewijs nodig is.

Er is geen coronatoegangsbewijs nodig:

• voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken zowel bij de buitenbar als ook bij de bar binnen;
  • voor het gebruik van de bestuurs- en commissiekamer en de vergaderruimtes;
  • het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het horecagedeelte;
  • het gebruik van de toiletten.

Er is wel een coronatoegangsbewijs nodig:

• voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen het aangegeven gedeelte (afgezet met linten en bordjes) van de kantine in het supportershome.

We zijn ons bewust van de maatschappelijke discussie die er rondom de coronamaatregelen is en er altijd, ook binnen onze vereniging, voor- en tegenstanders zijn.

Het bestuur van de v.v. Nieuwerkerk heeft er na een zorgvuldige afweging, voor gekozen om de maatregelen vanuit de overheid waar mogelijk te volgen. We verzoeken iedereen dan ook om dit standpunt te respecteren en hierover niet met vrijwilligers en medewerkers in discussie te gaan.

Bestuur vv Nieuwerkerk

I-Hobby