Bericht van het bestuur

Beste voetbalvrienden,

Het uitgebroken Corona virus haalt sommigen van ons Nederlanders hard onderuit. Het vraagt van ons allen flexibiliteit en mededogen met degenen die zijn getroffen door het virus en de gevolgen die de uitbraak heeft voor onze samenleving. Met de steun van een ieder zullen wij deze onbestemde en droevige tijden, waarvan wij de uitwerking nog niet goed kunnen overzien, te boven komen. Wij wensen iedereen die direct of indirect is getroffen door de uitbraak van dit virus vanuit het hart het allerbeste toe.

Alhoewel voetbal door dezelfde ogen bezien slechts een bijzaak is, verbindt het ons als leden van deze mooie vereniging. Het is vanzelfsprekend van een totaal andere gradatie maar het spelplezier en de sociale interactie voelt als een enorm gemis.
Het kabinet heeft onlangs besloten dat het huidige amateurvoetbalseizoen ten einde is en er niet meer gevoetbald zal gaan worden. De KNVB heeft samen met andere instanties een compensatieregeling voor sportverenigingen in het leven geroepen i.v.m. bijvoorbeeld het mislopen van inkomsten uit horeca, het kunnen voldoen van aflossingsverplichtingen aan de bank of het betalen van huurpenningen over de velden.

Voor sportverenigingen als de onze zal deze éénmalige uitkering zeker niet toereikend zijn om de doorlopende kosten mee op te vangen. Als voetbalvereniging hebben wij de inzet van vrijwilligers en de steun van sponsoren nog meer nodig dan voorheen. Wij hopen daarop te mogen (blijven) rekenen.

Daar bovenop zien sponsoren hun omzet veelal aanzienlijk dalen en moeten zij alle zeilen bijzetten om een gezonde bedrijfsvoering te realiseren. Ken je een VVN sponsor en heb je de mogelijkheid deze in deze lastige periode zakelijk te steunen, schroom niet hem of haar te benaderen. Op dit moment is het belangrijk dat wij elkaar helpen en begrip tonen voor elkaars problemen. Wat betreft dit laatste doen wij een beroep op het inlevingsvermogen van u allemaal om elkaar daar waar mogelijk zowel privé als zakelijk te ondersteunen.

Als laatste en dus eigenlijk in de verkeerde volgorde het allerbelangrijkste; uw gezondheid.
Zorg goed voor uzelf en een ander. Wij hopen elkaar snel weer in goede gezondheid te treffen op onze mooie vereniging. Samen zijn we sterk! Vastbesloten zullen wij laten blijken dat vv Nieuwerkerk een club is gemaakt ván en door haar leden

Wij willen u vragen de informatie op onze site te blijven volgen. Zodra er nieuws te melden valt, zullen wij dat daar als eerste publiceren.

Met sportieve groet,
vv Nieuwerkerk