“We kunnen door de groei extra bezorgers gebruiken.”

Op 10 mei jongstleden startte Denis Azapovic (38) als eigenaar van New York Pizza in Nieuwerkerk aan den IJssel. Een grote verandering in zijn leven. Denis: “Ik werkte twintig jaar in het schadeherstel van auto’s. Ik startte als schadehersteller in de zaak van mijn vader en werd later zelf, net als mijn vader, vestigingsmanager. In de coronatijd merkte ik dat ik wat anders wilde. Ik wilde zelf ondernemen en iets met food.  Ik heb me goed georiënteerd op diverse mogelijkheden en kocht toen de vestiging van New York Pizza in Nieuwerkerk. Het is een stabiel merk, waardoor de risico’s te overzien zijn.”

“Mijn leven is wel veranderd. Bij de start werkte ik zeven dagen per week en mijn vrouw sprong vaak bij naast haar eigen baan. Dat is nu minder geworden, al is samen ’s avonds eten nog steeds een uitzondering. Meestal ben ik om 15:00 uur op de zaak, maar voor die tijd ben ik ook aan de slag, bijvoorbeeld om contacten te leggen met bedrijven, zodat we daar kunnen bezorgen. We hebben met ons team echt een slag in kwaliteit kunnen maken, de pizza’s zijn lekkerder, de bezorging is sneller en dat waarderen de klanten. Daardoor is de omzet gelukkig boven verwachting, klanten blijven terugkomen.”

“We bezorgen in Zevenhuizen en Moordrecht met auto’s, in Nesselande met de fiets en/of scooter en in Nieuwerkerk met fietsen. We kunnen door de groei extra medewerkers gebruiken. 15-jarigen kunnen aan de slag als pizzabakker en vanaf 16 jaar kun je ook bezorgen. Met het uurloon en de fooien die je mag houden, kun je lekker verdienen. Scooterbezorgers zijn lastig te vinden dus die verdienen wat meer dan het minimumloon. Je werkt minimaal twee avonden per week, meestal tussen 17:00 en 21:00 uur.”

“Mijn stiefzoontje Rayen speelt bij Nieuwerkerk in de JO10-7. Het is een vrij nieuw team wat vorig seizoen is opgestart. De meeste wedstrijden werden verloren, maar dit seizoen begonnen ze met een overwinning van 9-8. Het is leuk om te zien dat ze meer een team zijn geworden en dat er dan een mooie uitslag volgt. Zelf hielp ik mee met de trainingen op woensdag, maar dat is sinds de start van de onderneming niet meer mogelijk. Door de club financieel te sponsoren draag ik toch ook een beetje bij aan de club. Rayen is super trots als hij het sponsorbord ziet hangen van New York Pizza op veld 1!”