Twigt Trucks uw mobiliteitspartner

Twigt Trucks, gevestigd aan de Hoofdweg Noord 27, doet er alles aan om hun klanten mobiel te houden. Met vervangend vervoerbussen en een eigen ophaaldienst, bij eventuele stranding onderweg, staat een klant zo kort mogelijk stil. Jan Twigt (64 jaar) runt samen met zoon Arie, zijn schoondochter en zijn vrouw het familiebedrijf. Jan: “Dat doen we op diverse manieren. De belangrijkste poot van ons bedrijf is de in- en verkoop van gebruikte bedrijfswagens. Op jaarbasis krijgen zo’n 400 bedrijfsbussen een nieuwe bestemming. Maar ook voor een nieuwe bestelwagen is men bij Twigt Trucks aan het goede adres. Zo zijn we leverancier van Mercedes Benz bestelwagens, ons huismerk. Omdat we nationaal en internationaal goede contacten hebben met dealerorganisatie, kunnen we scherp concurrerende prijzen bieden”.

Bestelwagendelen.nl

Jan: “Heb je een bestelwagen voor je bedrijf bijvoorbeeld 2 dagen per week nodig, dan zoeken wij voor de overige dagen een andere gebruiker. Ook hebben we leasemogelijkheden bij aankoop van een bedrijfswagen of shortlease constructies voor tijdelijk gebruik. Wagenparkbeheer voor bedrijven, zoals bijvoorbeeld voor Kandt B.V. funderingsbedrijf in Nieuwerkerk, is ook een onderdeel van ons bedrijf”.

Jan Twigt, de netwerker

Jan is iemand die makkelijk contact legt en graag overal zijn oren en ogen te kost geeft. De uitdrukking “een vliegende kraai vangt altijd wat” is zeker op zijn plaats, zoals hij zelf zegt. Omdat Jan alle klanten kent en overal bedrijfswagens aflevert, leveren die contacten voordeel op voor zowel zijn bedrijf als voor de voetbal. Jan: “Ik heb me drie jaar geleden over laten halen door voorzitter Hans Jeroense om in het bestuur te komen. Mijn functie is toegespitst op Algemene Zaken. Zo doe ik samen met Martin de Graaff de inkoop van de kledingwinkel bij Nieuwerkerk en samen met onze kantineman Ton het kantinebeheer”. Maar wat Jan niet vertelt is dat hij samen met Marco van Zwol “de sfeermakers” van de club is. Samen hebben zij er de afgelopen drie jaar voor gezorgd dat het clubgevoel bij Nieuwerkerk een stevige boost heeft gekregen. Ze zorgden ervoor, samen met Rob v.d. Berg en Paul de Willigen, dat de club een uiterst gezellig supportershome kreeg. De aankleding ervan, de hapjes en de tap na afloop, het was hun werk. Ok het buitenterras en de tenten buiten kunnen op hun conto worden geschreven. De sfeermakers hebben daarmee de club een clubgevoel gegeven, waardoor iedereen er graag komt en zijn steentje wil bijdragen aan de organisatie. Jan: “We hebben nog plannen zat, maar door de Corona is de financiële situatie van de club een reden om even pas op de plaats te maken”.

Twigt TrucksTwigt Trucks

Hoofdweg Noord 27