Teun Willem den Ouden: ”Na 35 jaar ben ik gestopt met zaalvoetbal”

“Ik kreeg last van mijn knie, slijtage of mijn meniscus. Een operatie doen ze niet, dus Ik kreeg het advies om nu te stoppen, mijn spieren sterker te maken, en het over drie maanden nog eens te proberen. Ik voetbalde 35 jaar in de zaal bij Margriet en op donderdag en zondag bij de trimvoetballers van Nieuwerkerk. Ik mis het wel nu.”

Teun Willem den Ouden (53) is met zijn bedrijf Den Ouden Assurantiën hoofdsponsor van vv Nieuwerkerk. “Het bedrijf loopt goed. Stabiele klanten en een fijne club medewerkers. Het is nu wat minder druk met hypotheken, maar weer wat drukker met pensioenen. Veel werkgevers willen advies voor de pensioenen voor hun medewerkers, wij leveren die ondersteuning door het hele land.”

“Ook schadebehandeling loopt altijd door. Ik heb zelf de laatste tijd mijn collega geholpen die een te zware workload had omdat we een vacature hadden. Het directe contact met klanten was leuk om te doen. Ik heb natuurlijk een iets groter mandaat dan anderen in het bedrijf, dus kan ik snel beslissen of we uitkeren of niet. Laatst kwam een man op kantoor die een reis moest annuleren. Voordat hij thuis was, stond het geld al op zijn rekening. Die wist niet wat hem overkwam. De waardering van klanten is leuk, ook als we niet uitkeren. Dat moest ik laatst ook beslissen. De waterschade in huis was ontstaan door slechte kitnaden in de badkamer, dat komt vaak voor. Dat is eigen verantwoordelijkheid. Als we dat goed uitleggen, dan snappen klanten het wel. Binnenkort start Gina als schadebehandelaar, dus zal ik weer meer naar de achtergrond gaan.”

Teun Willem den Ouden: “Het thema in veel van ons werk is nu duurzaamheid.”

“Het thema in veel van ons werk is nu duurzaamheid. Schades worden duurzaam hersteld door schades te herstellen in plaats van te vervangen. En veel hypotheken worden aangepast om het huis te verduurzamen. Wij hebben zo’n 7000 klanten, dus daar komen altijd wel vragen uit over de financiering van de woning.”

“Naast voetballen liep ik ook altijd hard. Dat gaat nog wel goed. Ik ben ook gestart met wielrennen. Ik heb voor het eerst zo’n pakje gekocht en klikschoenen. Ik moest wel weer terug naar de zaak omdat er ook nog plaatjes onder de schoenen moesten. Dat hadden ze me daar wel kunnen vertellen natuurlijk. Ik heb pas één keer gefietst, zo’n 25 kilometer op een geleende, te grote fiets. Het viel me niet mee om zo voorover te zitten, ik kreeg overal last van. Maar het is wel goed voor mijn knie, omdat mijn bovenbenen sterker moeten worden. Als de pijn weg is, zal ik toch voorzichtig proberen om weer te gaan voetballen. Ik zit nog in de app met alle trimvoetballers en dat is best confronterend. Ik zal niet meer in de zaal spelen, dat is wel klaar.”

“Muziek blijft ook mijn hobby. Ik heb pianoles, samen met mijn dochter. Zij leert sneller dan ik. Ik speel graag klassiek, ik ben nu bezig met Schubert. Dat is moeilijk. De nieuwe Italiaanse componist Einaudi ligt mij beter. Hij componeert minimalistische muziek en dat is makkelijker te spelen. Einaudi is enorm populair, al zijn concerten zijn in no time uitverkocht. Mijn andere muziektip is The National, daar komt binnenkort een nieuw album van uit en daar kijk ik al naar uit.”