Teun Willem den Ouden: “Bij Johan van Streun hoor ik de uitslagen”

“Het gaat goed met het bedrijf Den Ouden Assurantiën”, vertelt Teun Willem den Ouden (54), hoofdsponsor van vv Nieuwerkerk. “We hebben pas een portefeuille van verzekerde particulieren overgenomen van Meijers, een makelaar uit Amstelveen. Het zijn zo’n 200 nieuwe klanten, die we allemaal bellen of ze nog tevreden zijn. Misschien kunnen we ze helpen. Vooral verduurzaming van huizen is een groot thema voor particulieren. Door de warmte in huis te houden, kun je veel geld besparen natuurlijk. Wij adviseren hoe onze klanten dat kunnen financieren.”

“Ik ga wel op vakantie, maar vooral omdat de rest van de familie dat graag wil. Ik kan makkelijk een vakantie overslaan. Dit jaar waren we in Kreta. Het was leuk om met elkaar de historische plekken te bezoeken. Na elf dagen, is het voor mij wel weer genoeg. Ik geniet ook van op kantoor zijn. Soms zie ik wat binnenkomen of een achterstand ontstaan, dan pak ik zelf wel de afhandeling van een schade op.”

“Je moet DOA betaalt altijd snel boven het artikel zetten”, geeft een andere sponsor van Nieuwerkerk als tip, als Teun Willem zijn interview geeft in de kantine. “Ja, dat was ook zo’n annulering van een reis die ik zag binnenkomen. Ik ken deze klant natuurlijk, ik weet dan dat alles klopt en dan handel ik meteen de betaling af. Dat is de kracht van een kantoor als het onze. De persoonlijke behandeling is er uiteraard meer dan bij de grote verzekeraars.”

“Bij Johan van Streun hoor ik de uitslagen van vv Nieuwerkerk. Ik volg sportfysiotherapie bij hem. Door slijtage in mijn knie moest ik met voetballen stoppen, de orthopeed dacht niet dat ik ooit nog zou spelen. Maar ik heb het voetbal inmiddels weer opgepakt. Soms speel ik twee keer in de week, bij de trimvoetbal op donderdagavond en de 35+ op zondagmorgen. Ik werk veel aan de kracht in mijn bovenbenen. Een wekelijks rondje op de racefiets naar Oudewater heeft veel verschil gemaakt. Daarnaast zwem ik één keer in de week en ben ik weer gaan hardlopen. Ik sport bijna elke dag wel, ik ben blij dat het weer kan. Ik was er best wel een beetje depressief van dat ik met voetballen moest stoppen.”

“We kunnen op donderdagavond nog wel mensen gebruiken, want het gaat niet elke keer door omdat we dan onder de tien mensen zitten. We spelen een onderlinge partij met kleine doelen en daar hebben we minimaal tien spelers voor nodig. We starten op 21.00 uur en stoppen tussen 22:15 en 22:30 uur. Ik speel al jarenlang met Leon, Ray en Edwin en bij het biertje dat we daarna drinken concluderen we steeds vaker dat het niveau steeds lager wordt. Bij mij dan vooral.”

“Ik word regelmatig gebeld dat ze mijn bedrijf willen overnemen. Ik wimpel ze elke keer af. Ik heb wel veel hobby’s, maar als je daar te veel tijd voor hebt is het ook niet leuk. En mijn knieën kunnen meer voetballen of hardlopen toch niet aan. We hebben een leuke club mensen bij elkaar en alles loopt soepel. Dat blijf ik graag nog een tijd doen.”