Steinweg zoekt personeel met een havenhart

In 1847 begon Constantin Steinweg, de grondlegger van C. Steinweg-Handelsveem B.V., als scheepsagent. Het Rotterdamse familiebedrijf van toen, heeft nu wereldwijd 5500 mensen in dienst, waarvan 1000 in ons land. Michel van Jaarsveld en Sabine Vernooij-Swart werken allebei als Communicatieadviseur bij Steinweg. Michel: ”Rotterdam is nu de grootste haven van Europa, vol moderne ontwikkelingen en een indrukwekkende logistiek. Jaarlijks lossen hier 29.000 zeeschepen hun lading. Steinweg zorgt, als één van de grootste logistieke dienstverleners, voor opslag-, overladen-en doorsturen van goederen”.

Grote logistieke speler

Sabine: ”Inmiddels werken we op 100 locaties in 50 landen over de hele wereld. Sinds1950 hebben we in vrijwel alle landen in Europa een opslaglocatie of kantoor gevestigd. Vanaf 1980 zijn we in alle werelddelen actief. Zo hebben we ondermeer kantoren en opslaglocaties in Genua, Shanghai (China), Seoul (Korea), Baltimore (USA), Mexico-City, Brazilië en Oman. Voor onze opdrachtgevers vervoeren we zink, staal, kolen, chemicaliën, aluminium, containers, break bulk maar ook koffie, suiker, tabak. Vervoer gebeurt met (binnenvaart)schepen, vrachtwagens of per trein”.

Personeel gevraagd

Michel: “Op het hoofdkantoor in Rotterdam op het Parmentierplein 1, werken zo’n 300 personen. Onze collega’s werken op diverse locaties in de haven en op kantoor. Gezien de forse groei van ons bedrijf en de veranderende markt zijn we hard op zoek naar nieuw personeel. Zo hebben we diverse IT-vacatures, maar zoeken ook technische mensen (onderhoudsmonteurs) en harde werkers voor de buitendienst. Mannen en vrouwen met een havenhart zoeken we. Die bieden wij goede arbeidsvoorwaarden, veel extra vakantiedagen, de mogelijkheid van overwerk, een betaalde zorgverzekering en een plezierige werksfeer”.

Ambitieus?

Sabine: “Ben jij iemand met ambitie en breed inzetbaar? Dan bieden wij volop kansen om die bij ons waar te maken en zijn we op zoek naar jou! We ontvangen dan graag je sollicitatie en CV via recruitment@nl.steinweg.com of bel anders met Peter van Geest (06-24492544) voor meer informatie. Voor sommige functies is motivatie en inzet net zo belangrijk als de juiste opleiding of ervaring. Vermeld in je sollicitatie wel dat je lid bent van vv Nieuwerkerk”.

Sponsor vv Nieuwerkerk

Michel: ”Als bedrijf vinden we het belangrijk dat personeel via sporten vitaal blijft. Voetbalvereniging Nieuwerkerk vinden wij een voorbeeld hoe een grote voetbalclub de organisatie prima op orde heeft. Met zo’n club willen we geassocieerd worden”.

C.Steinweg-Handelsveem B.V.

Parmentierplein 1