Sjef regelt het!

“Via Frank, mijn vader, ging ik werken in de kassasystemen. Met mijn energie en creativiteit, de ondersteuning van Frank en de pragmatische aanpak van mijn vrouw Margot die alles eromheen regelt, heb ik vanuit de kassasystemen het platform Sjef op kunnen zetten, waarmee we alle mogelijke manieren van betalingen ondersteunen bij grote evenementen en in de horeca. Mijn droom was om grote evenementen als Defqon en Paaspop te kunnen doen en die hebben we al gerealiseerd. En er komt vast nog veel meer moois.”

Stefan Wellerdieck (44) groeide op in Nieuwerkerk. “Hoewel ik ben gaan hockeyen, heb ik heb altijd een link naar de vv Nieuwerkerk gehad. Ena, de vriendin van mijn vader, helpt regelmatig achter de bar. Via haar contacten bij vv Nieuwerkerk ontmoette ik Melvin Wetzel. Met Melvin heb ik de eerste versie van Sjef.app opgezet. Melvin ontwikkelt nog steeds aan het platform en is de trotse aandeelhouder.

“De afgelopen jaren is betalen sterk veranderd. Natuurlijk betaalt bijna iedereen cashless, en ook in allerlei vormen zoals munten of speciale armbandjes. Evenementen en horeca willen hierin ook creatief zijn om de beleving van bezoekers te verbeteren en om de omzet te vergroten. Wachten voor een kassa kost omzet en is irritant, dus bieden wij bijvoorbeeld een oplossing om op elke plek al met je telefoon te kunnen bestellen en betalen. Na de bestelling en betaling start een logistiek traject om voorraden te beheren bijvoorbeeld. Ook naar die kant zijn we met ons platform opgeschoven om heel klantgericht tot oplossingen te komen. Het slaat aan. Het Koekemannetje in Amsterdam dat door TikTok-filmpjes lange rijen voor de winkel kreeg, kan bijvoorbeeld sneller verkopen en Mysteryland vergrootte de efficiëntie met registreren van de muntenverkoop.”

Melvin en Stefan. Betrokken bij vv Nieuwerkerk en Sjef.app

“Mijn energie en creativiteit komen voort uit mijn adhd. Dat is soms ook lastig. Ik ben al met veel hobby’s begonnen die ik niet doorzette, maakte mijn studie daardoor niet af en kan ook chaotisch zijn. Om dan succesvol te zijn heb ik mensen om mij heen nodig die weten dat er chaos kan zijn. Ik heb ook gewoontes ontwikkeld om ermee om te gaan. Mijn horloge en alle klokken om mij heen staan altijd tien minuten voor. Dat geeft mij tijd om te schakelen. Onze kinderen Jalou (6) en Otis (2) zijn daardoor ook altijd op tijd klaar. Dat zal wel over zijn als ze ook een telefoon hebben.”

“Het platform en de naam Sjef kwamen in coronatijd tot stand. Sjef regelt het, dat is wat we willen betekenen. Omdat veel evenementen stillagen, hadden we tijd om na te denken hoe we het echt wilden. Samen met Lauren Jan, mijn vriend, zakenpartner en tevens founder van Sjef.app, die lockers levert voor evenementen en meerdere mensen om ons heen zorgden we ervoor dat we er klaar voor waren toen de evenementen terugkwamen. We hebben nu een bedrijf met 45 man en groeien ook internationaal door. We hopen binnenkort een groot stadion aan te kondigen waar we de betalingen gaan regelen. Geloof me, toen ik op het veld stond en om me heen keek, was ik echt trots en voelde ik hoe groot het aan het worden is.”