Nuri Çetin: “Ik zit niet tegenover, maar naast mijn klant”

“Na tien jaar harde sales gedaan te hebben voor organisaties als de DTG, Telegraaf, Groupon, Canon en CBS kwam ik mezelf tegen. Ik gooide het roer om en begon op mijn 30e mijn eigen bedrijf om voor mijn klanten full service reclamecampagnes te verzorgen, van creatie tot daadwerkelijke uitvoer en dit met één aanspreekpunt. Ik zat niet meer tegenover mijn klant, ik zit nu naast mijn klant.”

“Als marketeer is het niet altijd even makkelijk om met beperkte budgetten het maximale te bereiken; steeds nieuwe vormen van media en een grote druk op resultaat op korte termijn. Om het overzicht en comfort te behouden verzorgt C10 Media strategie, planning, inkoop en optimalisatie van alle mediumtypen. Het is onze missie om met slimme en creatieve inzet meer uit je merk te halen.”

Nuri Çetin is een bekende op de voetbalclub. Hij speelde vijf seizoenen in het eerste elftal. “Ik kwam met trainer Klinkenberg mee van DCV. Het was best lastig in het eerste seizoen. Als nieuwkomer was het eerste jaar nog vooral aanpassen. Pas in het tweede seizoen ging het echt lopen. Xander van der Veeke kwam erbij en samen stonden we centraal achterin. Acceptatie is de basis van succes, was dat jaar de slogan. En succes kwam er, Nieuwerkerk promoveerde eindelijk naar de 1e klasse zondag. We hadden een mooie groep. Ik herinner me vooral het trainingskamp in Eindhoven. Toen de rest van het team besloot om te stappen zat ik met Godwin Falix in een hotelkamer te brainstormen over nieuwe ideeën voor business. Nu doen hij en ik eigenlijk hetzelfde. Godwin is makelaar voor voetballers en ik ben makelaar in de media. We zitten beiden tussen vraag en aanbod.”

“Mijn mediabedrijf heet C10. De elementen in het logo hebben drie betekenissen. C10 staat voor mijn achternaam Çetin. De ‘C’ staat ook voor consciousness (bewustzijn). We brengen in eerste instantie bewustzijn bij onze relaties, je herkent er ook 010 in, en een 10 is het hoogste haalbare cijfer. “

“Want dat is wat ik wil, het hoogste cijfer halen bij mijn klanten met een Rotterdamse ‘geen woorden maar daden’ mentaliteit. We werken met hele mooie klanten. Zo helpen we nu al behoorlijk wat jaren mijn oude ploeggenoten Robert Boevé en Brendo Festen aan de campagnes voor o.a. Culinesse. Daarnaast doen we campagnes voor o.a. Footlocker, Clan de Banlieue, Droomvlucht Slaapcomfort en zorgden we o.a. voor dat de Kuip met 40.000 man vol kwam voor Comedy & Concert van Jandino en Najib. Het meest trots was ik op de realisatie van een crossmediale campagne voor een Schiedamse podotherapeut met een klein budget, die leidde tot een item in Hart van Nederland. Zo zie je dat je met creativiteit en kleinere budgetten óók successen kan genieten.”

“Niet alles kent successen in het ondernemerschap, ook niet alle nieuwe zakelijke initiatieven die door deze behaalde successen ontstaan. Het is soms best eenzaam op de top van de berg. Daar leer je weer van. Mijn kwaliteiten als voetballer waren vooral mijn wilskracht, duelkracht, constantheid en mijn inzicht. Daar kunnen mijn relaties mijn bedrijf ook altijd op vertrouwen.”

“Ik woon nu sinds 3 jaar in Capelle aan den IJssel. Ik ben opgegroeid in hartje Rotterdam op de West Kruiskade, de stad Rotterdam was echt mijn plek. Het ’stadsleven’ kon ik niet meer combineren met papa zijn, toen wist ik dat ik daar weg moest. Sparta was als kind mijn club, maar Nieuwerkerk heeft voor altijd een speciaal plekje. In Coronatijd speelde ik nog een seizoen bij sv Ommoord wat me goed afging. Komend seizoen speel ik weer graag bij Nieuwerkerk en het lijkt me ook wel wat voor mijn oudste zoon Cem.”