Nieuwe bordsponsor: Eten bij LOO

Een aantal weken geleden kwam Brian Oostrum naar de club om zijn handtekening te plaatsen op het contract dat zijn restaurant voor 3 jaar reclamebordsponsor wordt. Wat blijkt het is de zoon van voormalig jeugdtrainer Sjaak Oostrum bij vv Nieuwerkerk. Vele jaren heeft Sjaak de selectieteams van de D en de E jeugd getraind. Lichtingen zoals o.a. Robert Boevé en Bert Ooms hebben veel geleerd van hem. Helaas is Sjaak een aantal jaren geleden overleden.

Dan het restaurant: Eten aan de Jan Bijloostraat 25 in de Prins Alexanderpolder te Rotterdam, dat deed je voorheen bij Lust Tapas & Steaks maar per donderdag 13 oktober 2022 ga je naar Eten bij LOO. Eigenaren Brian en Melvin Oostrum hebben na 15 jaar het roer omgegooid en de zaak een nieuwe impuls gegeven. Geen tapas meer dus, al zal je sommige bekende gerechtjes nog wel terugzien. Melvin: “Tegenwoordig doen veel zaken tapas en shared dining en dus starten we met een nieuw concept en een nieuwe kaart, meer eetcafé ‘plus’.”

Bij Eten bij LOO serveren ze de eetcafégerechten die de bezoeker van Lust al gewend was, zoals een sappige burger met cheddar en jalapeno of mooie flat iron steak. Dit deel van de kaart wordt aangevuld met wat meer moderne gerechten, waarbij je kunt denken aan een pasta met burrata of tomatentartaar. Melvin: “Er gaat veel aandacht uit naar de gerechten en de keuken, we werken voor de gerechten met verse producten en er blijft een kleine knipoog naar de tapas. Er staan vijftien tot twintig voorgerechten op de kaart die je ook als zodanig kunt eten, of je kiest meerdere voorgerechtjes om met elkaar te delen.” Op de kaart met voorgerechten staan de klassiekers zoals een carpaccio, maar ook buikspek in een nieuw jasje. De nieuwe chef John de Koning stond eerder al bij Café Ari, waar hij ook kookte in dit genre en de stijl heeft eigengemaakt.

Bekijk de website van Eten bij Loo (www.etenbijloo.nl) en u bent helemaal op de hoogte van de openingstijden en de gerechten.

Wij, sponsorcommissie vv Nieuwerkerk, bedanken Brian Oostrum voor het sponsorschap en wensen hem veel succes met het restaurant.

Norbert Voshol en Rob de Bruijn