Mommers maakt schoon

Al meer dan 70 jaar is Mommers Schoonmaak een vertrouwde naam in de schoonmaakbranche. Mark Mommers nam het familiebedrijf in 1995 over van zijn vader en legde mede de basis voor de groei van de onderneming met 230 medewerkers en 250 projecten nu. Mark zette zijn eerste voetsporen in het bedrijf als vakantiebaan bij zijn vader. Mark: “Ik ben begonnen met toiletten boenen en heb met mijn voeten in het sop gestaan. Vervolgens heb ik op de administratie gewerkt en als rayonleider ervaring opgedaan. Zo heb ik de finesses van het schoonmaakbedrijf geleerd”.

Mommers Schoonmaak blijft als merk bestaan

Na 25 jaar als directeur aan het roer te hebben gestaan van het bedrijf, gaat Mommers Schoonmaak verder als onderdeel van Romaro Schoonmaakgroep B.V. uit Ridderkerk. Mark: “De bedrijfscultuur, het vakmanschap en het werkgebied van beide bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Mommers Schoonmaak blijft als merk bestaan. Alle activiteiten zetten we gewoon voort vanuit onze locatie aan de Hoogeveenenweg in Nieuwerkerk. Wat verandert is de komst van Gerard Treffers (57 jaar), die, als financieel directeur van Romaro-groep, toetreedt tot de directie van Mommers Schoonmaak. Zelf ben ik nu verantwoordelijk voor de marketing, het relatiebeheer en de commerciële activiteiten voor alle bedrijven van de gehele groep. Romaro Schoonmaak groep behoort, met 1000 medewerkers, tot de top 20 grootste schoonmaakbedrijven in ons land”.

Een schone frisse werkplek geeft een hogere productie en minder werkverzuim

Het lijkt een “open deur”, maar een opgeruimd kantoor, schone ramen, schoon sanitair en een goed onderhouden werkvloer draagt bij aan een gezonde werkomgeving en is tevens het visitekaartje van uw bedrijf. Bij Mommers Schoonmaak maken ze die schone beloften waar. Hun credo is: Afspraak is afspraak. Dat is helder! Mark: “Het beroep van schoonmaak(st)er ontwikkelt zich meer en meer tot facilitair medewerk(st)er. Naast het schoonmaken fungeren onze schoonmakers ook meer als gastheer/-vrouw in een bedrijf of school. Mede hierom wordt het werk nu meer tijdens kantooruren uitgevoerd”. Dat de naam van Mommers Schoonmaak staat voor vakmanschap, kwaliteit en vertrouwen bewijst ondermeer dat ze naast vele grote- en kleine opdrachtgevers ook twee monumentale panden in onderhoud hebben, te weten het schitterende Depot van Boijmans Van Beuningen en de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam.

Over voetbal gesproken

Met de komst van Gerard Treffers is er bij Mommers Schoonmaak, naast waterpoloër Mark Mommers ook een voetbalfan bijgekomen. Gerard staat al meer dan 20 jaar langs de lijn bij Nieuwerkerk om zijn talentvolle zoons Maurice en Roy van jongs af aan bij de jeugd te volgen. Zoon Maurice (26) is nu voorstopper bij Zaterdag 1. Roy (28) staat op doel bij Nieuwerkerk Zaterdag 2. Gerard was zelf eerder actief als trainer en keeper bij Zondag 3. Daarnaast is hij één van de oprichters van het 35+ voetbal bij VV Nieuwerkerk. Gerard: “Ik ben een warm voorstander van het streven bij Nieuwerkerk om met “eigen jongens” zo hoog mogelijk te spelen. Daarmee is het clubgevoel weer teruggekeerd. En kijk je naar de kwaliteit van ons eerste elftal, dan zit promotie naar de 2e klas er zeker in”. Tot slot zegt hij: “Veel medewerkers binnen ons bedrijf hebben een nauwe band met de club. Naast de sociale factor, is dat mede een reden om sponsor te zijn bij vv Nieuwerkerk”.

Mommers Schoonmaak

Hoogeveenenweg 200