“Lekker voetballen, vriendjes maken en plezier hebben.”

Ralph Maassen (45) is één van die vrijwilligers die dingen mogelijk maakt op de club, als bestuurslid Algemene Zaken en Coördinator van de Onder 8 t/m Onder 10, waarin op een kwart veld wordt gespeeld. Ralph: “We hebben wat minder spelers in de Onder 8 dan we in voorgaande jaren hadden. In de Onder 7, de oude F0, zijn er nu wel meer spelers dan vorig jaar, dus het lijkt toevallig een lichting met minder kinderen. Of misschien dat Corona een rol speelt, dat kinderen later op zwemles zijn gegaan en ouders dat eerst willen afronden.”

“Enkele jaren geleden zijn spelvormen aangepast en zijn de jongste spelers op een kwart veld gaan spelen. Inmiddels weten we niet anders meer. Het is ook gunstig voor vv Nieuwerkerk, want daardoor kunnen we meer spelers op één veld laten spelen. Door de overstap van Nieuwerkerk 1, de groei van zaterdagteams en het meidenvoetbal zitten we echt aan de grens van wat we op zaterdag aankunnen. Ook met de organisatie en scheidsrechters natuurlijk.”

Ralph Maassen: “Lekker voetballen, vriendjes maken en plezier hebben, dat zijn de doelen die we hebben.”

“Lekker voetballen, vriendjes maken en plezier hebben, dat zijn de doelen die we hebben. We proberen kinderen op hun niveau in te delen, want dat draagt bij aan het plezier op trainingen en in wedstrijden.” Dat de doelen worden gehaald, blijkt wel uit de reacties van Bas op den Kelder (10), Tijn de Bruijn (11), Sep Landstra (10) en Thom ter Maten (10).

Thom: “Ik ben keeper of verdediger in de JO12-5. Ik vind keepen leuker, dan kan ik veel leren en ballen tegenhouden. Mijn broers Luc en Stijn zitten ook op voetbal en ik wil net zo goed worden.”

Bas (JO11-8): “Ik wilde op voetbal omdat ik voetbaltrucjes wilde leren en doen. Trampoline springen lijkt me ook leuk, maar voetbal is leuker. Ik ben nu keeper. Er zijn allemaal gezellige kinderen op de club, er is maar één keer ruzie geweest op het veld toen iemand uit mijn team lelijke dingen zei tegen anderen. Verder hebben we altijd plezier, onze trainer Raymond kan ook niet zo goed streng zijn.”

BLANSJAAR

Tijn (JO12-4): Ik voetbal ook vaak met vrienden op de velden bij Nieuwerkerk overdag. Veld 3 is mijn lievelingsveld, want die is het dichtste bij. Ik ben verdediger of keeper. Ik kan niet zo goed aanvallen. Ik heb wel een keer een doelpunt gescoord, maar die werd tegen mij aangeschoten en ging er toen in.”

Sep (JO11-10): “Ik ben ook keeper geworden, dat leek me leuk. Ik was niet zo goed in voetballen en onze keeper was ook niet zo goed. Ik hou best veel ballen tegen. De penalties aan het einde van de wedstrijd zijn het leukst, de andere mogen dan maar één keer schieten, maar ik mag alles tegenhouden en ook nog schieten. Mijn broer zit op hockey, maar dat vind ik maar eng met zo’n harde bal en die sticks. Voetbal is veel leuker.”

De jongens zijn allemaal fan van Feyenoord. Thom is een keer naar een wedstrijd geweest, maar toen viel het licht uit. Zal één van de jongens ooit voor Feyenoord spelen? Het is een mooie droom, maar plezier nu is veel belangrijker.

Zuidplas Dakbedekking

2 Replies to ““Lekker voetballen, vriendjes maken en plezier hebben.””