“Ik kijk elke drie jaar hoe ik verder ga.”

Teun Willem den Ouden (53) is met zijn bedrijf Den Ouden Assurantiën al jarenlang de hoofdsponsor van vv Nieuwerkerk. “Dat blijf ik ook de komende drie jaar. Zo lang ga ik ook zeker door met mijn bedrijf. Elke maand word ik wel gebeld door één van de grote verzekeraars die mijn bedrijf en klantenportefeuille heel interessant vinden. Ik ga daar niet op in, want wat zou ik dan moeten doen. Iedereen van mijn leeftijd werkt nog en ik heb bij DOA geen zorgen.”

“We werken met een stabiel team, een goede mix van jong en oud, we hebben een kantoor uit Hilversum met een mooie portefeuille in riskmanagement geïntegreerd en hebben trouwe klanten. Ik werk dus met veel plezier. Ik heb mezelf beloofd om elke drie jaar de balans op te maken. Daarom duurt het sponsorcontract ook drie jaar, want ik wil een eventuele nieuwe eigenaar niet met een lopend contract opzadelen.”

Teun-Willem den Ouden: “Je moet met nieuwe dingen bezig zijn, de hersenen triggeren.”

“Ik heb het bij vv Nieuwerkerk goed naar mijn zin. Ik voetbal nog op donderdagavond of zondagmorgen met de trimvoetballers. Bij het eerste elftal kom ik niet zo vaak meer, op zaterdag doe ik meestal andere dingen. Laatst hadden we een vinyl-avond. Vrienden kwamen langs met hun platen, klassiekers van Pink Floyd, Dire Straits en David Bowie. Ik heb al mijn platen van vroeger nog en koop nog regelmatig nieuwe. Ik heb de Franse streamingdienst Qobuz en via hun ontdek ik ook nieuwe muziek. Ik luister nu The National, een leuke nieuwe band. The Smile, een band van Thom Yorke en Jonny Greenwood van Radiohead is ook top.”

“Je moet ook met nieuwe dingen bezig zijn, de hersenen triggeren. Dat verkleint de kans op dementie, lees je ook overal. Nieuwe muziek, een tweede taal, piano spelen. Op het werk zijn we er ook mee bezig. We volgen het vitality programma van ASR, dan kun je punten winnen door te sporten of een aantal stappen te zetten. Het levert korting op de verzekeringspremie op, maar dat is niet de driver. Mensen willen de punten halen, dan lopen ze even door het kantoor om stappen te halen. Vroeger vond ik dat soort dingen gek, door de coronaperiode ben ik er ook anders over gaan denken. Eigenlijk is achter de computer zitten veel gekker dan rondjes lopen.”

“Met mijn bedrijf gaat het goed, maar ik maak me wel zorgen over de economie. We hebben het heel druk gehad met hypotheken en dat is al wat rustiger. De energiecrisis gaat heel veel impact hebben; het heeft effect op bouwkosten, schades worden hoger, dus ook de verzekeringspremies worden duurder. Al die prijsstijgingen kunnen veel bedrijven en particulieren niet opbrengen.”