Ik heb mijn steentje bij kunnen dragen aan de groei van de club

Eind oktober tijdens de Algemene Ledenvergadering van de club kwam het er dan eindelijk van. Davy Govers (34 jaar) nam afscheid als penningmeester van de club. De club waaraan hij vanaf september 2010 als jonge “rekenmeester” veel tijd heeft besteed. Zijn afscheid stond al in juni 2020 gepland, maar door de perikelen rondom Corona kon er geen Ledenvergadering worden gehouden. Vanaf die tijd heeft Davy Govers zijn beoogd opvolger, de nieuwe penningmeester Tanco Mulderij, ingewerkt in de kneepjes van het vak. Davy: ”Ik woon in Barendrecht en Tanco werkt in deze gemeente. Samen hebben we de jaarrekening 2020 -2021 opgesteld”.

Davy Govers, 11 jaar penningmeester

Van waarde zijn voor de club

Davy Govers was net 24 jaar en klaar met zijn hbo-opleiding Bedrijfseconomie, toen hij als “broekie” zich aanmeldde om de vacature van penningmeester te gaan vervullen. Daar moesten de ervaren bestuurders van de club wel even aan wennen. Maar hij had, als jeugdvoetballer bij Nieuwerkerk en vervolgens 4 jaar als scheidsrechter bij de club, een betrouwbare status opgebouwd, zodat hij in 2010 de financiën van de club met een begroting van meer dan € 500.000,- ging beheren. Davy: “Ik ben blij dat ik de kans kreeg. Ik heb vanaf het begin steeds de steun gekregen van mijn medebestuursleden. Ik heb hierdoor leren vergaderen en hoe ik zaken bespreekbaar moest maken. Ook de verantwoording van de financiën naar de leden toe tijdens de Algemene ledenvergadering was een leerproces voor mij. Spannend was het toen door tegenvallers en niet voorziene uitgaven de bouwkosten van de nieuwbouwaccommodatie veel hoger uitvielen dan gepland. Maar ook dat is later opgelost. Terugkijkend ben ik trots dat ik “mijn steentje” aan de vooruitgang van mijn club heb mogen bijdragen.” Ook de club is hem veel dank verschuldigd, gelet op de vele uren die hij aan degelijk cijferwerk voor jaarrekeningen en begrotingen heeft besteed!

Binding met vv Nieuwerkerk

Davy: “Sinds 2017 ben ik controller bij Nationale Nederlanden, met kantoor in Den Haag. Als gevolg van Corona werk ik al anderhalf jaar thuis. Dat bevalt me best, omdat het me twee uur reistijd per dag scheelt en ik mijn zoontje Owen nu ook meer zie.” Zowel vader René Govers als zoon Davy hebben al jaren een sterke binding met de club, dat is bekend. Davy: “Ik blijf de wedstrijden van het eerste zaterdagteam trouw bezoeken. Nieuwerkerk is en blijft mijn club.”

Linde Interieurs