Coronamaatregelen bij vv Nieuwerkerk, update per 14 november

Naar aanleiding van de Corona persconferentie op vrijdag 12 november jl. zijn er ook voor onze vereniging aanvullende maatregelen die vanuit de overheid zijn getroffen tegen de verspreiding van het Coronavirus. Vanwege de oplopende besmettingen zijn we gedwongen om de regels die zijn opgesteld te handhaven. Dit is noodzakelijk om bij vv Nieuwerkerk te blijven voetballen.

De Coronaregels voor vv Nieuwerkerk zijn:

• Er is geen publiek welkom op ons sportcomplex bij wedstrijden en trainingen. Per team mogen er maximaal 6 begeleiders mee.
  • De kantine gaat dicht om 20.00 uur voor de verkoop van drank en etenswaar. De kantine blijft open voor calamiteiten en EHBO.
  • De nieuwbouw gaat om 20.00 uur dicht voor het houden van besprekingen met grote groepen.
  • De velden en kleedkamers blijven open.
  • In de binnenruimtes en op het terras moet er altijd een geldige gezondheidsverklaring of QR-code getoond worden. Dit geldt voor zowel in de kantine (uitgezonderd afhalen) als de kleedkamers. Deze regels gelden voor iedereen vanaf 18 jaar.
  • Afhalen van dranken en etenswaar en/ of het bezoeken van de toiletten in de kantine kan alleen door het tonen van een geldige gezondheidsverklaring of het dragen van een mondkapje.
  • De hoofdtrainer, teammanager of aanvoerder van teams met spelers van 18 jaar of ouder voert de coronacheck uit en ziet erop toe dat als iemand 18 jaar of ouder is, hij of zij met een geldige gezondheidsverklaring de kleedkamer in gaat. Voor de seniorenteams is de aanvoerder verantwoordelijk voor deze controle.

Het is ieders verantwoordelijkheid om zich aan deze regels te houden. Door de gemeente Zuidplas is aangegeven dat zij gaan controleren of de vereniging handhaaft en de regels rondom de door de overheid opgestelde Corona regels naleeft.

Deze regels gaan per direct in. We rekenen op jullie medewerking en gaan er vanuit dat er respectvol wordt omgegaan met de vrijwilligers die de controles gaan uitvoeren.

Het bestuur van vv Nieuwerkerk

Brasserij De Berg