Matig Vriendenteam wint in slotminuut

Op een frisse zaterdagmiddag op Sportpark Dorrestein mocht de JO19-6 aantreden tegen Olympia_JO19-3 uit Gouda. Wel, het leek of de marsepein, chocoladeletters e.d. nog in de benen van de spelers zat, want het spel oogde zeer plichtmatig, stroef en vooral onnauwkeurig. Al in de tweede minuut kon, na een voorzet via de rechterkant, Olympia heel simpel de 0-1 binnen tikken. Je zou zeggen, okee, nu de mouwen opstropen en daar gaan we. Helaas! Zelfs toen de scheidsrechter een Olympiaspeler de gele kaart gaf na schelden op een medespeler (10-minuten tijdstraf) creëerde het Vriendenteam niks. Pas vlak voor rust zette de JO19-6 aan en toen werd het ook gelijk dreigend voor het Goudse doel. Gescoord werd er echter niet. Rust: 0-1.

Het Vriendenteam startte de tweede helft energieker en na twee minuten werd de gelijkmaker binnen geschoten na een goede voorzet via rechts. De JO19-6 bleef sterker, maar het voetbal werd niet echt beter. Het zicht trouwens ook niet! VVN, stel de verlichting op veld 6 wat bij a.u.b. De JO19-6 leek een strafschop te krijgen na een handsbal van een Goudse verdediger. Helaas werd na overleg met de assistent-scheidsrechter i.p.v. een pingel een hoekschop gegeven. Vreemd!!! Maar plotseling uit het niets, kwam een goede steekpass vanuit het middenveld richting een speler van het Vriendenteam. Deze bleef koel en scoorde, 2-1. De vreugde was groot. Echter, Olympia liet het koppie niet hangen en zocht de aanval op. Een zeer nuttige overtreding van een Nieuwerkerkse speler op een snelle Olympiaspeler was goed voor geel, maar de arbiter vond een bestraffend praatje genoeg. De wedstrijd werd intenser, maar de 2-1 leek op de borden te blijven staan, zeker nadat de goalie van het Vriendenteam een poeier uit de ranselde. Niet dus. Drie minuten voor tijd, door gepruts, kon een voorzet gegeven worden via de linkerkant en een speler van Olympia mocht simpel de bal in het lege doel tikken, 2-2. Nu was de vreugde bij Olympia gigantisch. Maar dan de laatste minuut: de spits van de JO19-6 werd binnen de beruchte lijnen ten val gebracht -> penalty! Deze werd gelukkig wel binnen geschoten, 3-2. Het zou zelfs nog 4-2 kunnen worden, als de referee kort er op weer een penalty had gegeven na een overduidelijke overtreding op een aanvaller van de JO19-6. Helaas weigerde hij dat en floot hij kort erna af. Eindstand: 3-2.

Goals:

2e min: 0-1                               47e min: 1-1

66e min: 2-1

87e min: 2-2

90e min: 3-2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *